Učitelj

=

Строго разликујте оно што заповедате само за време или само за један пут, од онога што сте заповедили да вреди безусловно на свагда.

Пристајте на измену ваше заповести само у крајњем случају т.ј. кад се мора, или кад је потреба.

У овом погледу родитељи врло често греше. Келећи помоћи деци, они се понашају о њима снисходљиво, уступају њиховим молбама, и на тај начин мисле довести их до извесног степена послушности. Ну то је велика погрешка, која врло често доводи до противног резултата. Ако се је ваше дете уверило да је ваша воља непоколебљива, | оно ве онда покорава, ну само ако му испадне за руком више пута, ласкањем, молбама, сузама, или ма каквим другим начином и средством, умекшати васи добити уступак, онда будите уверени, да ће сваки пут, кад му се ваша за-

повест не допадне, прибећи к средствима, и "стараће се да

измисли нова средства и начине да заузме надмоћност над |

вама. У том погледу деца су много хитрија него родитељи, |

_који често не примећују смишљене дечје поступке према 4 њима Да објасним то примером.

Госпођа Л. сматра васпитање деце као дело врло важно_

и озбиљно, услед тога, она не мази своју децу; на про-

тив, понаша се с њима доста строго. Противречности она,

никако не трпи, и деца морају да је слушају на прву њену

реч. Једанпут њена петогодишња, ђер Наста, пробудивши се

изјутра, заинати се. Дадиља је имала велике муке дићи је |

с постеље, и да је умијеи обуче, морала је позвати у |

помоћ мајку, која је после чаја, казала Насти: „Пошто

ниси била послушна, "то данас нећеш ићи Кати.“ Ката да- 1

нас части за имендан. После ручка код ње ће се скупити |

"много деце и биће врло весело.“ Наста је то одавно знала и с нестрпљењем је чекала, тај дан. Ну сад после изре-

чене казне, она ни мало није невесела, напротив, игра, |

пева, скаче, као да ништа није ни било. По каткад она |

с осмејком само погледа у дадиљу и мисли у себи: „опет.