Učitelj

из НАРОДНЕ ПЕДАГОГИЈЕ > 2:

чима каже: настава ће будити и патриотизам и религиозност, циљеве, који се често губе из вида при предавању. 97. Августа 1897 Гг. Врање. Крета Јонић

учитељ.

из НАРОДНЕ ПЕДАГОГИЈЕ.

———

од ЗАЧЕТЊВА ДО ШЕОЛЕ.

Одгајивање и васпитавање деце у нашега народа има свој нарочити систем, који се у много прилика битно разликује од онога што наука о томе препоручује.

Народно подизање подмлатка је постало обичај, који се врши од старине, и предаје се од колена колену.

Неки од васпитних обичаја народних, исто тако као и други обичаји из живота његовог, имају својих основица у далекој прошлости, и током су времена модификовани, а неки су доцнији резултат живота, резултат охватања и ра“ зумевања. Многима, је првобитно значење заборављено, те је немогуће погодити шта се управо појединим обичајима хтело. — Упоређењем обичаја из различитих крајева, тачно забележених, можда ће се ући, бар до некле, у траг првобитном смислу. — Неким је опет обичајима ласно, без по муке, прозрети у смисао.

_( тога би било веома корисно сазнати све што се у нашем народу, у свима крајевима, где он живи, ради од зачетка детињег па док то дете не буде човек. Међусобни односи родитеља, њихови односи према зачетку, њихов рад при порођају, бабичење, њихов однос према младенцу, #6говање младенца, његово подизање и одгајивање, стварање првих представа, упућивање, васпитавање, утипање, игре, први радови и т. д. све до оног доба кад се младенац престаје дететом сматрати, — ствари су на које се код нас још пажња није обратила. Е

Ну пошто сад школа чини прелом у дечијем одгајивању и васпитавању, јер се дете поверава. другоме васпи-