Učitelj

ФРАГМЕНТИ ИЗ МЕТОДИКЕ 679

су она собом од куће у школу донела. Сва даља настава мора се ослањати и везивати за тај донесени круг мисли од куће и допуњавати га. Детињи круг мисли састављен је из два извора: из искуства и дружења. Из искуства дете је стекло знања, а дружба му је постала извор за учешће и за расположење. Оба ова извора знања прате ученика кроз цео живот, за све време наставе или учења, почем је сва стварна настава или јестаственичке или историјеке природе. Друкчије речено: свеколика стварна настава мора се везивати (и наслањати) или за очигледност или за причање. Код очигледности је као предмет ариродна историја п георафија, а код причања је рељлиија п историја света.

Према горњој подели све наставно градиво имало би бити овако подељено:

А. Знања. Б. Вештине.

> Певање, гимнастика. 1 СТВАРНА НАСТАВА Џ НАСТАВА С ОБЛИЦИМА ручни радови,

1. историјска настава, 2. реални предмети, 8. настава из језика, 4. математика. (Настава душевних расположења)

религија географија писање рачун природна историја читање геометрија Е цртање.

Распоред и подела наставне грађе.

Пошто се одреде поједини наставни предмети потребно је да се они распореде на поједине разреде или школске године, и да им се одреди време трајања или учења. Ово се чини наставним програмом, у коме су обележени и циљеви сваком разреду и сваком предмету. У наставном програму налазе се често још и педагошке напомене, по којима се наставник има да управља, а у циљевима се одређује максимум и минимум онога што има да се постигне. Не треба остати с напретком испод минимума,

40%