Učitelj

950 ПИ АНИНА 08

РАСПРАВЕ. И ЧЛАНЦ

али не треба на штету здравља ученичког постизавати максимум по што по то.

Што ве тиче коришћења временом млађи наставници чине обично две погрешке: Једни цене с почетка, радно време као по све довољно, па полако --- сувише полако раде у почетку, остављајући важније ствари за доцније, ДОК се, на послетку, не виде на измаку времена, и онда се тек стану журити на врат на нос да пређу цео програм. Тада се, наравно, прелази све површно и не утврђује се. Други опет млади наставници сувише су плашљиви, па бојећи се да неће моћи да постигну циљ и да пређу и утврде све по програму, стану одмах с почетка журити се и брзати. На овај начин они не прелазе с доВољном темељошћу елементарне ступње појединих предмета, те им с тога и настава бива штура и несигурна.

Да би се обе ове грешке избегле потребно је да наставник подели годишње градиво на мање одељке, н. пр. на први и други течај, или на 4 одељка, тако да му остане увек нешто слободна времена за испитивање (репетицију). Овака подела грађе зове се распоред лекција. Без одређеног распореда лекција, наставник ради насумце; није никад сигуран с успехом, и не зна никаква рачуна о стању и успеху своје наставе. Програме и планове прописује државна просветна власт (у образованијим земљама месна школска управа), а распоред лекција ради сваки наставник за себе, и такав распоред вреди само за онога, који га је градио, и за ону школу, за коју је удешаван. Почетницима пада тешко овај посао с тога, што свуда ваља водити рачун о посебним приликама, у којима се школа налази. 8бог овога је добро и корисно водити дневник рада за себе лично, па и ако његово вођење не би било службено прописано. Ово је потребно нарочито у почетку, док се не стече потребно искуство. Учитељ не