Učitelj

684 па РАСПРАГЕ И ЧЛАНЦИ

систематски уредио градиво за све разреде основне школе, око кога се има концентровати свеколика наставна грађа. За сваку школску годину, или за сваки разред, узето је нарочито градиво из историје, библије, литературе, итд., које одговара ступњу развитка дечјег духа, и том грађом утиче се свом снагом на дух ученички, а за њу се после и везује све што је најглавније из других предмета. Ако је само могућно сваки предмет треба да почне и да се сврши у градиву за концентрацију.

При избору градива за концентрацију узет је за основу принцип да сваки човек у своме развитку мора проћи у главноме оне ступње или фазе, кроз које је прошло и цело човечанство у своме културно-историјекоме напредовању. Код Рајна узето је осам културних ступања за осам година школовања, и сваки ступањ има засебну грађу као центар наставе. Ти ступњи иду овако:

_ 1 година 72 бајака (причица); П година приче о РРобинзону ; Ш година историја патријарата; ТУ година време судија; У тодина време краљева; УТ година живот Исуса Христа; УП година историја апостола пи УШ година историја реформације. Поред ове грађе за концентровање наставе почињу у трећој години и одељци из ошште историје, народне бајке, нибелунге и историја свога народа.

Како се по ужем схватању значења концентрације не могу сви други предмети без осетне штете потчинити само једноме предмету, то се узима концентрација у ширем смислу, и у њој сви предмети стоје у вези међу собом, али тако, да неки од предмета буду као главни, а други као споредни. Главни предмети су средиште, око кога се. све друго знање мора МА (О панел Реније биће примера доцније).

падају школи „научне педаљлозијв“, за разлику од обичних педагога практичара. Најважније катедре и најважнији положаји у школској хијерархији у рукама су људи ове школе. Од доцнијих млађих радника истакао се својим радом на подагогици највише професор Рајн у Хали и Ајзенаху.