Učitelj

686 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

апстрактан; један кратак и одређен, а други ошширан и растурен. Оваке субјективне појаве у настави зову се манири“)

Метода може зависити од врсте наставне грађе и од духовног ступња ученичког. Ако сву пажњу поклонимо само наставном градиву у намери да га објаснимо и подведемо под неке одређене појмове, да га логички рашчланимо, да нађемо доказе за потврду нечега, итд., онда ЈЕ то научна метода, за. коју се тражи већа зрелост код ученика. Ако пак удешавамо наставну грађу према духу, или духовном развитку, ученика и према психолошким закднима по којима се дух развија, онда постаје елементарна ретода, о којој се једино и говори у методици, У научној методи иде се од највиших појмова па се под њих подводи све друго знање, а у елементарној методи полази се од елемената сазнавања, од чулности или очигледности, па се иде до појмова и даље на више.

(НАСТАВИЋЕ СЕ)

бор оно

УЧИТЕЉЕВ РАД У ШНОЛИ И ВАН ЊЕ

НАПИСАО ПИСАО 0) | И УЧИТЕЉ (СВРШЕТАК)

Какав треба да буде учитељ.

Пошто смо разгледали главне дужности учитељеве У школи и ван ње. Пошто смо видели учитеља као учитеља У школи, као домаћина, у кући, као човека, У друштву, као грађанина, у држави, Ен ред је сад да видимо какав треба, да буде учитељ па да може одговорити свима ОВИМ

#) Манири могу бити лепи и допадљиви и обрнуто.