Učitelj

или бе за ступање у учитељску школу заводе пријамни испити. ;

Учитељ, као образован човек, треба да је довољно спреман из свих наука, а највише из оних које ће предавати у школи, и из којих ће имати прилике да поучава народ, као што сву игијена и пољопривреда. Дакле, учи-

тељ треба да има довољно ошштег образовања. Потребу

ове што веће ошште спреме не треба доказивати. Довољно

_је сетити се онога: „што ко нема, не може га ни дру-

гоме дати“, а учитељ је за то да даје знање и поуку.

Сем довољне спреме из евих потребних му наука, које данас дају опште образовање, учитељ треба да је теоријски и практично довољно специјално, стручно, епреман

"за рад у школи. Стручно неспреман учитељ много шкоди

и себи и ђацима, и врло непријатно је гледати у раду невешта учитеља. У осталом, потреба, ове специјално учитељске спреме увидела се одавно, и за то се и подижу специјално учитељске школе,

Учитељ треба да има што јачу вољу (енергију) и одушевљење за свој позив, јер у животу и раду учитељском има да се бори са многим невољама, и тешкоћама, па са слабом вољом, и без одушевљења, брво би малаксао, клонуо, под тим невољама. -

Треба да има за опхођење е децом и простим наро-

„дом подесан темпераменат, јер по нарави није сваки чо-

век подесан за учитеља. Ко је пријатан према деци. ко ци,

уме вешто с њима, поступати, и ко може да се спусти на

Њихов ниво -— каже се да је створен за учитеља. Код кога је то обратно, па још и ако нема воље ни наклоНости за учитељски рад, боље је и да не буде учитељ. Како су ретки од природе створени учитељи, срећа је што се вољом, трудом и спремом могу те особине учи-

"тељске усавршавати, дотерати, те могу поднети за учи ттеље и они, који нису баш за то створени.