Učitelj

УЧИТЕЉЕВ РАД У ШКОЛИ

и ван Ње 689

Учитељ треба да је и васпитач, а не само учитељ школске деце. Данас се цени и тражи, и у науцин у животу, колико развијање ума толико срца, — колико развијање знања и мишљења толико и осећања. Код нас се“ некако мало обраћа пажња на васпитање деце, и ако за то има довољно прилике у ђачким односима и у неким наставним предметима.

Учитељ мора бити тачан у вршењу свеколике дужности своје, а нарочито школске. За предавање треба увек напред да се епреми. У школи сем предавања ништа друго да не ради. По могућству да буде расположен и пријатан. Ово ће бити корисно и за њега и за ђаке његове. Слабе и сиромашне ђаке да не запоставља, већ да се и о њима брине, и да има сажаљења према њима.

Учитељ треба да је у споразуму са родитељима дечјим у послу васпитачком, да их у томе поучава и да их. за школу заинтересује. Да би овај споразум и однос учитеља са родитељима постојао, учитељ не треба да је горд. и сујетан. Не сме као с неке олимпијске висине гледати. на остале људе своје околине. Не сме их грдити, исмејавати, а најмање презирати, већ мора бити према свакоме. бар предусретљив и приступачан, ако не и љубазан.

Макар и с најбољим успехом свршио учитељску школу, . опет учитељ мора продужити и даље своју спрему читањем корисних књига и часописа, похађањем учитељских зборова и скупштина. Нема те школе која некоме може. дати све потребно му знање наука. А осим тога, науке напредују, мењају се, долазе нови проналасци и открића, па и са тога мора се наука пратити непрестано.

Са својим колегама учитељ треба да живи у слозинп бар у обичним односима ако не и у љубави. Учитељи у једноме месту имају много којечега за споразум, па ради тога, а п ради њиховог угледа у грађанству, потребан је-