Učitelj

УЧИТЕЉЕВ РАД У ШКОЛИ И ВАН ЊЕ “698

Не мора он само радити. Може слободно “ч мислити о чему год хоће, али не сме слободно говорити ни радити ни оно, што сви прости, и мање заслужни људи у овој земљи смеју. Може слободно говорити и радити само о оним горе побројаним пословима, као да су они потпуно изоловани од других питања и ствари у овој земљи! Другим речима, то ће рећи, учитељ нека само ради, ствара, приређује и учи друге привређивати, а други ће с тим располагати и газдовати. Има за то друге, паметније и Богом дане браће....

.

РУЧНЕ РАД 1 ПОЉОПРИВРЕДА

у основној школи

(неколико мисли и НАПОМЕНА)

(ОВРШЕТАК)

По сеоским школама Ручни рад има смисла само у толико, колико ће бити потребно уз Пољску цривреду, те за то нарочите радионице нису ни потребне. Радећи у башти и на улепшавању дворишта школекога имаће ученици довољно прилика да по нешто отешу, одељају, пресеку и т. д., а недостатке у томе потпуно накнађава живот њин, искуство, које руководи и њихне старије, те, на срећу, имају и кола и плугове, и виле и мотике и друге потребе пре „нових васпитача“, изузев случај, ако наставници „хоће“ да их науче и ковачини, коларском занату. и т. д.... Ко дакле у селу остане њему Р. рад неће бити потребан у данашњем схватању, јер сељаци ће за набавку алата, оправку и др. служити се практичнијим путем, сем ако неће своје њиве уступити занатлијама а дохватити чекић и ренде.... А оне, што у селу неће остати,

41%