Učitelj
666 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
Цртањем се реално образујемо што ' помоћу њега долазимо до извесне вештине, извежбаности, окретности итд. а формална страна његова у томе је, што се њим развија, п негује осећање лепоте, укуса итд.
ИМ Многоструки интереси у настави.
Задатак васпитне наставе јесте у буђењу и развијању многоструких интереса.
Из искуства знамо да је само она настава добра, која, поред знања што га, даје ученицима, изазива у њима радост и љубав према самом предмету. Само на овај начин настава не иде под морање, него се врши из љубави, из унутрашњег покрета према некој врсти знања, (Једва се чека час Физике и психологије, а часови из математике и географије права су напаст!). Кад постоји овако. пријатно расположење духа за неки предмет, онда се школски посао врши е радошћу; учење се сматра као пријатан посао, и, продужава се с радошћу и после школе,
(стара и нова школа, које је песник Бранко Радичевић
онако лепо насликао у своме „Путу“ ЕШ
Радост и љубав, весело ч живо учешће скопчано са саморадњот по са тежњом за усавршавањем ц напредовањем, =—— то је интерес у настави.
Интерес је противност немару и равнодушности.
Интерес мора бити: чист, трајан и непосредан, (непосредан, т. ј. да постаје из самог предмета.)
Ако није интерес чист, трајан и непосредан, онда може бити лако нечист, тренутан и посредан. Овакав је интерев н. пр. кад се спољашњим средствима ствара и одржава, и он нема никакве вредности. На пример: кад ђак учи што му је обећана награда, ако нешто научи или изради; што ће му се купити ново одело, што се чему нада итд. Овакав је интерес лажан и без васпитне