Učitelj
650
са којим је раније кажњен за нерад у школи, пошто му је према. данашњем закону, довољна за то казна та што му та година није урачуната у повишицу.
Ето куда би чак могла да одведе таква примена данашњег закона у оно време када он ни постајао није,
За то се Министарство у превођењу наставника није требало да враћа у прошлост. У њој су примењени они закони који су онда важили и са њом је свршено, а данашњи закон, треба применити само од дана његовог ступања у живот па за у будуће. То је тако просто, тако разумљиво, а при том, по Уставу Земаљском тако обавезно, да другаче нису смели поступити ни највећи реакционари; а још мање да би то могло бити дозвољено људима слободоумним, којима је прва реч: „закон“ и „правда“.
Али то још није све.
Поменули смо, да је овај наставник постављен први пут за учитеља Х класе са платом од 115 талира, или наших 600 дин. То је дакле била његова почетна плата. Међутим, Министарство просвете преводећи овог наставника на плату по данашњем закону рачунало му је, као да је он отпочео службу, са почетном платом данашњег закона, т. ј. са 800 дин., па је тако на основу те почетне плате израчунало овом наставнику плату за превод од 2100 дин. Када се из званичне листе овог наставника може у свако доба видети, да је овај наставник ову плату од 800 дин. добио тек ЗЛУ-1893. год. а то је у 12 години службе —- онда, како је се, и на основу чега могло обрачунавати као да је он ту плату имао од почетка своје службе» Па онда, када се исто тако из званичне листе могло видети и то, да је овај наставник отпочео своју службу са 115 талира, или наших 600 дин. — онда како је се и на основу чега могло њему рачунати да је службу почео са 800 дин.2 Да, ми питамо али унапред знамо да одговора добити нећемо, јер ни правога разлога, ни законског ослонца за то нема. Површност