Učitelj

ИЗ ШКОЛСКОГ РАДА 313

из школског РАДА

Упуство за предавања из природних наука

Лето!

Посматрања

Пре него што се отпочне предавати о овом годишњем времену нужно је да се изведу неколико школских ескурзија у околини школе.

При овим екскурзијама ученици ће се упућивати само да посматрају природне објекте, природне појаве, утицај појава на, објекте, зависност и одношај чланова које природне целине једног према другоме и према целини, одношај природних објеката, једног према другоме н.пр. шуме према пољу, ливаде према њиви итд.

Предавања никаква не треба држати на отвореном месту већ само чинити најнужније напомене, давати објашњења, на питања ученичка, потпомагати и изазивати интересовања скрећући пажњу на оно што ће доцније у предавањима требати,

Предавање о лешњем добу..

Деца врло воле песму. С тога је згодно ово предавање провести кроз песму; само треба изабрати такву чија би садржина, могла да обухвати све главније представе које у предавању треба да изазовемо код деце.

|

= Данас ћемо учити једну песму која нам казује како је у лето и шта нам лето доноси.

0 чему ћемо учити:

— Е, сад најпре да се нешто разговарамо.

Које је годишње доба сад“ Од кад је лето почело 2 Који су летњи месеци %

1 Ова су предавања отпочела излазити у „Учитељу“ 1905, године, под насловом Упуство за предавања природних наука по заједницама живота. Тада је штампан одељак: Шролљеће. Сада продужујемо штампање ових предавања надајући се да ће она интересовати наше читаоце а гледаћемо да сва ова предавања и одштампамо у засебну к+игу.