Učitelj
0 НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ У ОСН. ШКОЛИ 461
више усталаштва. Теренске и материјалне прилике само понегде су томе сметња.
Да завршимо. Што више корисног и озбиљног читања, што више корисног и озбиљног зборивања, па ће и наше учитељство бити на достојној висини, биће угледно и признато.
Мип, Рабреновић, уч.
О наставном програму у основној школи
Једно од најглавнијих а у исто време и од најтежих питања, која задиру у живот наше осн. школе, јесте питање о наставном програму; питање, које је у нас од дужег времена на дневном реду, које се претресало и претреса у појединим часописима, листовима и учитељеским зборовима, и још једнако стоји нерешено.
Досадашње расправљање овог питања односило се више мање на наст. програм у опште, док је по све потребно да се приступи и расправљању овог питања у детаљима. Свима нама познато је да данашњи наст. програм за овновву школу, није онакав какав би требао да буде, али смо. тако исто свесни и тога, да је по све тешко и удесити такав један детаљан програм, јер и поред свег познавања свих психолошких и дидактичких захтева, ипак ће се таквом једном наст. програму увек имати што шта замерити. То је ваљда и разлог што се не радо и упуштамо у излагање наст. програма у појединостима. У намери да колико толико допринесем изради једног детаљног програма излавим са овим нацртом наст. програма за осн. школу.
Да би се у истини дошло до једног доброг наст. програма за осн. школу, потребно је при састављању истог узети у обзир на првом месту сам задатак осн. школе, а по том и остале захтеве основане на психолошким и дидактичким принципима.