Učitelj

2948 У и ТЕО

веден да размишља и да везује оно што чита за своје лично искуство Ја не знам ко је рекао да је читање „најопаснији облик лености“. Доиста, читалац лако сматра, своје читање као рад, чак и ако чита течно не размишљајући, не оверавајући мисли пишчеве поредећи их са својим личним свакодневним искуством...

Дакле, ако их буде изабирао добро, учитељ ће увек. имати доста књига, нарочито данас кад су издавачи издали дела највећих генија за цене приступачне најсиротнијим кесама. Очекујући сваке године да увећа своју библиотеку, учитељ који, под изговором да нема доста књига, не ради, подсећа на туриста који, под изговором да нема, пред очима ни Мон-Блан ни Океан, не би хтео да гледа језеро Ансиско ни сјајне планине што се огледају у његовим бистрим водама.

б. П. С француског. (Наставиће се) Проф. Софр. Симић. Наше школе у Источној Србији. (Наставак)

Резултат оваког рада довео је нашу основну школу до тога да она не даје уопимпе оно тло треба.

До душе званичном статистиком констатује се да је успех у основним школама данас одличан, али ми нисмо ради да себе обмањујемо јер такав успех данас не показују ни најуређеније школе у Немачкој. У нашим средњим и стручним заводима где рад почиње на време, где се иде на часове на минуте, где је непрекидан надзор, где се о сваком неуспеху држе седнице, конференције, полемише, објашњава, упућује итд. ученички успех једва је преко добар, док у основ. школама, где нема надзора, где се тако много осуствује, где због заразе, оскудице у наставним средствима, оскудице у наставницима, који се често постављају у јануару и марту, где скоро ни једна школа не отпочиње рад на време, где, једном речју добра трећина школа годишње