Učitelj

268 У из Њ ЈБ

и нареди му, да му се, пре односно после подне, јави потпуно уредан и чист. Сами родитељи, у првом реду матере, видећи да се о овоме води у школи рачуна, настаће да ова аљкавост'код њихове деце нестане. |

Нарочито пада у очи, да ретко који ученик-ца има џепну марамицу, која служи за брисање носа и за време часа за пљување у њој. Ово није какав луксуз, који је тешко набавити, већ прека потреба, да је сваки ученик-ца мора увек са собом носити. Како је гадно видети, кад ученици-це бришу нос рукавом, аи пљују по патосу, што је и са здравственог гледишта опасно !!

С тога нека наставница-це још од почетка школске године настану код својих ученика-ца, да им увек долазе у школу чиста и уредна, па ће се уверити, да ће у томе имати успеха. Јер ученица-це се навикну на чистоћу и уредност и ово им постане навика, као пре тога нечистоћа п неуредност.

4. Да не би ученици-це до доласка наставника на час по учионицима трчали, клупе резали и прашину дизали, најбоље је да постоје дежурни наставници и разредни редари у свакој школи, који ће у овоме водити рачуна и ученике-це упућивати на ред. И сами наставници-це треба ученицима-цама својим, да задају какве лакше писмене задатке, из кога било наставног предмета, које ће радити у учионици својој до доласка наставника-ца на, час. Забављења ученица-це овим писменим радом, неће имати кад, да се јуре и неред чине. Наравно да ове задатке, чим наставници-пе уђу на час, треба одмах прегледати. А могу ово прегледање задатка вршити и на крају часа.

5.) И за улажење ученика-ца у клупе и излажење из њих, било на часу (кад се који ученик-ца прозове да изиђе на таблу, рачунаљку или мапу), било кад ученици долазе с одмора или од својих кућа, мора постојати неки ред, а не да ученици-це газе по седиштима клупа и по капутима својих другова или да се провлаче испред својих другова и газе по ногама, док уђу или изиђу. | |

Да би се све ово избегло, најбоље је ученике-це навићи одмах на овај ред: да онај ученик-ца, који не седи на крају клупе, удави или излази у своју клупу, кад му остали другови, који седе у његовој клупи, устану и изиђу ван клупе, док он уђе или изиђе, па тек онда они улазе у клупу и седају на своја места.

6) Кад треба ученике-це на одмор или кући пустити и онда мора бити реда. Тако у разредима или учионицима где има две