Učitelj

УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ 315

читај сувише много јер се тако умориш, читаш непажљиво и не осећаш лепоту онога што читаш.

2. Читај добре књиге, јер је време скупо. Књиге бев вредности покваре укус и не доносе никакве користи, док при читању добрих књига стално ви у добитку. |

8. Не читај што не можеш разумети. Узимај најпре лако разумљиве књиге, по том теже, у

4. Књиге које си нарочито заволео и од којих си имао користи читај више пута тако ћеш боље повнати њихову вредност, те ћеш при поновном читању више уживати у њима.

5. Не читај романе и новине. Најпре се упознај са класицима. Читај и научне књиге; историја човечанства и живот природе нека буде свакоме основа знања.

6. Читај пажљиво јер ћеш само на тај начин имати користи од књиге Понови садржину и размисли о њој, иначе као да књигу ниси ни читао.

7. Ењиге нека увек буду чисте. Не кваси прсте при окретању листова, то је ружна навика. Књиге не даји болесаицима који болују од какве заразне 60лести, јер се тако лако болест преноси, шири. М ВА.

ж

Обавезна настава у Кини. — Држава у Кини није до скора имала народних школа, приватно се школовао ко је и како је могао. Нелавно су мандарини по провинцијама добили из Пекинга наредбе: да у већим местима уреде народне школе о државном трошку. У једној учионици не сме бити више од 50 ђака (у Кини) и деца која наврше 8 година морају школу походити, иначе су родитељи одговорни. Без сумње ће и заповести из Пекинга и рад мандарина, успети да у Кини заведу обавезну наставу — на папиру. МБ.

УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ

РАД ХХМГ УЧИТЕЉСКЕ СКУПШТИНЕ

ЗАПИСНИК

Х' седнице ХХУГ Учитељске Скупштине држане 9. августа 1909 год. од 9 до 12 часова пре подне, у Београду.

„Јов. Поповић говорио је о пред. окр. шк. одбора а не о начелству округа.

„Кивко Јовановић тражи да се учини исправка у овом смислу поводом питања, да је скупштина у начело решила да се покрене лист и да је за то била већина.

Окупштина прима ову измену у записнику.

Илија Радосављевић тражи исправку да се унесе у записник да је у опште ставио примедбу члановима скупштине да се не

удаљују од предмета и не клеветају никога.