Učitelj

ПОКУШАЈ НОВЕ ШКОЛЕ 269

немачког песника-сувременика у свези са читањем његових деле. — Политички положај у свези са тиаборима за рајтетаг (дротавни сабор) џ 1907. 2: итд.

Ми немамо могућности да наводимо програме свираних и играних овде музикалних и драматских производа и реферата, који су се на њих односили. Из њиховог занимљивог списка види се, да се ученици интересују — не оним што је сад у моди и што је прелазно и често без садржине, него ваљаним класичким твореви-

>

Радови у повртњаку.

нама, и да је њихово држање и према музици и према поворишту, које су они сами и основали, искрено и озбиљно.

Поред школе се налази и добра библиотека, приступна свима ученицима, и доста лепа галерија слика, у којој се слике мењају према томе, у колико су се ученици са њима упознали.

Што се тиче метода предавања, ту наставнички персонал прати најновије струје философске и педагошке теорије и практике. Но он их нипошто не примењује. слепо у свом раду. „Методика и програм представљају собом процес кристализације, могу

1 Курсив преводиочев.