Učitelj

НИ

ШКОЛА БУДУЋНОСТИ —- РАДНИЧКА ШКОЛА 13

оберпрецептора у Ураху“, а почиње са речима: „РћПозорш енат ад шпсипађша асседит“ (Сте). Док дневник узима у обзир више телесни развитак, писац другога рада показује поглавито фазе духовног развитка свога детета. Према његовим проматрањима природни би нагони човечји ишли овим редом: 1. нагон само-одржања; 2. нагон радозналости; 3. друштвени нагон; 4. нагон допадања; 5. нагон занимања; 6. нагон уживања; 7. нагон подражавања; 8. нагон одбране; 9. осветнички нагон; 10. милосрђа. Оба рада добијају у вредности тиме што су их Сатре и Ттарр пропратили напоменама.

"Ако на крају прегледамо изнесено градиво за историју дечјег испитивања код филантропа, онда излази, да ни Кап Рршрр Мотиг ни Пгефгетсћ Ргедетатт нису први почели рад на испитивању и проматрању дечјем. Обојица су само чланови у великом низу испитивалаца на пољу педагогије у другој половини 18 столећа. И ако радови филантропа немају великог значаја за наше доба, ипак се они могу ставити уз Ргедетапп-ова „Проматрања“, и заслужују, онако исто као и ова, пажње у историји ове најмлађе

гране наше педагогике. С немачког Драг. Ђ. Петровић

ШКОЛА. БДУЋНОСТА — РАВЕНА ШКОЛА.

1. Школски саветник за град Минхен, Рг. Кегзсћепзјејлег, на позив друштва „Песталоције“, одржао је у прошлој години у Цириху једно интересантно предавање из школске области. Та важна тема гласила је: „Школа будућности — радничка школа“. Тим предавањем је он код грађанства и код људи који управљају школом на велики одзив наишао, тако да му је дирекција за васпитање на једној свечаној седници, за успомену на град Цирих, подарила велику „Песталоци-медаљу“.

На позив редакције „24тсћег ХМосћеп САгошск“ да изнесе своје опажаје са тога предавања, написао је универзитетски професор Ог Еођел Зезде! једну књижицу под горњим насловом. У првом чланку „постанак идеје“, одајући своју захвалност Пг Кершенштајнеру као поборнику те идеје, ОПг Роберт прелази на историјски развитак исте, указујући на тешкоће, на које су поборници