Učitelj

28 УЧИТЕЉ

21.022, 24 војника, кад су у једном реду по тројица Колико се може писанака купити по 3 5 за 12, 18, 24 59

Примједбе на множење и мјерење.

1). Реченице, које се у свима редовима лако вежу јесу прве '8, онда оне које су по гласу сличне (5 х 3= 15) онда оне, које имају једнаке ракторе. Теже ће бити многим ученицима вјежбе О ФАРСА о О Оа АИ С о Бо а 1 5.606 5. “3559.

2). Примјену за сваку ову групу лако је наћи. Једна породица треба дневно 2 (3, 4, 5, литара млијека; колико треба за 4, 5, 8, 9, 6 дана» Једна дописница стоји 5 колико стоји 3, 2, 8, 9 дописница.

3). Корисно је везати са множењем ка и не и одузимање: 6Х3-+–4: 7 Х3—835 8Х3-–—7;: 9 Х 3—7. УНА 62 05 000 ради овако: 6 Х 3 (паузе) + 4 =

4). Код вјежбе деца говоре потпуне реченице, а учитељ именује само један број. Н.пр. учитељ: 5! Ученик: ,5 Х 3 = 15“. Учитељ : 9! Ученик: „9 Х 3 = 27“. Послије ће ученици моћи само продукте говорити, а израчунаће у себи. Н.пр. са бројем 3. продукти до 10. (3, 6, 9), између 10 и 20! (12, 15, 18); први послије 20! (21); између 20 и 30! (21, 24, 27).

5). Кад се пређе све градиво не смије се пропустити, да се добро не учврсти свршено градиво. За то ће нам добро послужити, ако на табли, кад немамо зидне табле штампане, начинимо оваку таблицу.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 | |) 1 1 1 1 + | 4 1 1 + (4 2 2 5 5 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3 3 3 8 3 3 | 4 4 2 4 4 4 4 А. | 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5. 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 7 “ 7 7 7 с 7 1 7 7 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 10. | 10. 10:16:47 10. 10.110 10.210 4 10

Код употребе ове таблице треба пазити на слиједеће: 1). Најприје се говоре цифре постављене на водоравној линији, па онда оне на које покажемо.