Učitelj

408 УЧИТЕЉ

На конгресу изнесено је преко 100 извештаја, који су прочитани или на општем скупу, или у појединим секцијама. Секције су биле ове: 1) Опште педологије (наука о умном васпитању), 2) Антропометрије, биологије и школске хигијене, 3) Дечје психологије, 4) Педагогије нормалне и ненормалне деце и 5) о дечијој социологији.

На конгресу су чланови с великим интересом саслушали следеће извештаје од појединих известиоца :

Медецинско проучавање деце. Улога лекара и педагога ул медецинском проучавању деце. О сарадњи лекара и педагога у школи. Педагошка проматрања над развићем стваралачког уображења код деце. Организација надзора над развићем деце. Неколико извештаја о заједничком васпитању. О ручном раду. О умном претеривању и средства за борбу с њим.

Осим општих (ширих) извештаја било је још много и извештаја специјалног каракшера, као што су: испитивање гледања и слуха деце, о тропизму ђака, о физико-психолошким и анатомским основима естезиометрије и др.

Кроз све извештаје ових секција, као црвен конац, провлачи се мисао о томе, да је што тачније упознавање са психо-физичком организацијом детета обавезно не само за лекара, него за и педагога, и да оно служи као залога правилне организације школе.

При расправљању питања о заједничком васпитању, мишљења су била подељена. Било је доста и заштитника и противника његових, али више су симпатије изазвали извештаји заштитника заједничког васпитања.

При расправљању извештаја о ручном раду мисао о увођењу у школу овог предмета, као једног од крупнијих фактора развића дечјег, наишла је на опште симпатије.

Од извештаја прочитаних у 3. секцији (психологија детета) треба истаћи ових неколико извештаја о значају гимнастике у жи-_ воту деце: Оритмичкој гимнастици. Гимнастичка вежбања и развитак активности. Психолошки основи техничког васпитања. Мускулна функција у лењиве деце. Морални утицај Слојда (ручног рада). Неколико извештаја о развитку леве руке.

Било је много извештаја о ратвитку спољних осећаја интелекта, памћења, пажње, проматрања, моралних и естетичких осећања, о средствима и начинима њихова изумавања о индивидуалним особинама деце.

На послетку, било је неколико извештаја и 'о ненормалној деци.