Učitelj

УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ 451

овако предан рад заоставших чланова Главног и Надзорног Одбора сматрамо за дужност да констатујемо и похвалну толеранцију коју су с једне стране показали Главни и Надзорни Обор задржавши неколико иступелих чланова на појединим положајима. а с друге иступели чланови изјавама и радом на напретку Удружења. Одбор нарочито удара гласом на ову толеранцију с једне и друге стране као знаке добро и правилно схваћених дужности према Удружењу.

Ш

Прелазећи на сам рад Главног Одбора Извештајни Одбор налази да је најглавнији и најзамашнији рад Гл. Одбора у овој години био Грађење Учитељског Дома, те с тога и узима тај рад у најглавније расматрање.

Дом је наша вајкадашња · жеља, која се из разних узрока није: могла раније испунити. Данас имамо ту жељу испуњену захваљујући прегалаштву Главног Одбора и помоћи, коју су Главном Одбору указивали чланови Удружења, прикупљајући прилоге. И ако. сума прилога није ни приближно задовољавајућа, ипак је и она помогла, дајући ослонца и снаге члановима Гл. Одбора, да, уз разумно руковање оним што се имало на расположењу, доврше у току једне године овако скупоцену грађевину и да уз то још пропрошире земљиште куповином.

Не налазећи у овоме питању никакве замерке у раду Главног Одбора, но напротив похваљујући овакав рад, Извештајни Одбор: сматра за дужност да овде учини неколико напомена.

Како Дом носи назив „Учитељски Дом“, он свакојако треба да буде у истини израз свега или бар свега удруженог учитељства. Међутим како се из извештаја Гл. Одбора, а и иначе, види било. је доста учитељских организација и појединих учитеља, који ничим нису допринели да Дом у истини буде наше заједничко дело. Извештајни Одбор није могао прећи преко тога факта, али као и Главни Одбор полаже наду да ће они, који су пропустили у про. шлој учинити у идућој години, јер је за потпуно довршење Дома, да одговори намењеној сврси, потребно још доста материјалних. срестава, која Удружење за сад нема. Зграда је готова, али није готов Дом.

Учитељско Удружење је с правом могло да очекује знатну помоћ од државе, али та помоћ није дошла. Но не само да држава није дала на подизање Дома ништа, него је поред тога у лицу Министра Финансија брисала из буџета појединих округова позиције, које су окружне скупштине драговољно стављале као помоћ и признање Учитељском Удружењу. Извештајни Одбор сматра да је овакав поступак, ако ништа више, а оно једна незаслужена непажња. Како Извештајни Одбор налази, да је држави дужност, да помогне Учитељско Удружење у остварењу Дома, предлаже на овома месту Скупштини, да стави у дужност Гл. Одбору, да се писменим актом обрати влади и Народној Скупштини за помоћ.