Učitelj
и
_УЧИТЕЉСКИ ПОКРЕТ 381
дагошке науке и потреба живота и у смислу израженнх резолуција учитељских скупштина и пројекта Учитељског Удружења, а у исто време поправити материјално стање најглавнијих културних пионера — учитеља основних школа.
Исто тако Учитељска Скупштина апелује на просвећену пажњу осведоченог пријатеља наше школе садашњег Господина Министра просвете да обустави распис о удвојеном раду школскоме у овој години, и укине рачунање оцене за прошлу годину. ;
Достављајући ову резолуцију надлежнима, Учитељска · Скупштина налази:
да се само стварањем добре основице за напредак и
развитак правилног културног живота могу створити по-
тодбе за срећнију и славнију будућност проширене наше домовине, а препорођена и културна Србија представљаће најлепши споменик палим херојима за част и славу српског имена и ослобођења подјармљене браће!
Главноме Одбору Учитсљеког Удружења ставља сеу дужност да поради свим силама да се ови истакнути 34 хтеви остваре пре решења државног буџета за нову годину.
Не успели у томе, сазваће ванредну Учитељску Скупштину, која ће одлучити шта ће се у будуће учинити за остварење учитељских праведних захтева.“
ж
Има неколико година како се у нашем учитељству ја-
_вио покрет за коренитију реформу народне школе и про“
свете у Србији. На свима учитељским скупштинама редовно се подиже глас у корист поправке ненормалних просвет-
· них прилика. На свима месним зборовима учитељским у
унутрашњости Србије учитељи претресају питања о рђа-
вом стању школа и приликама у којима се налази основна школа и учитељи. Доносе се резолуције да се изврши једном реорганизација основне школе и поправи материјално стање учитељства. Претпрошле године одржани су по целој земљи протесни зборови на којима је узело учешћа не само наше цело учитељство већ и многобројно грађанство, и ти су зборови осудили немар и равнодушност меродавних према просвети од дужег времена и тражили једногласно и једнодушно да се изврши што пре реогранизација це22 %