Učitelj

и

_УЧИТЕЉСКИ ПОКРЕТ 381

дагошке науке и потреба живота и у смислу израженнх резолуција учитељских скупштина и пројекта Учитељског Удружења, а у исто време поправити материјално стање најглавнијих културних пионера — учитеља основних школа.

Исто тако Учитељска Скупштина апелује на просвећену пажњу осведоченог пријатеља наше школе садашњег Господина Министра просвете да обустави распис о удвојеном раду школскоме у овој години, и укине рачунање оцене за прошлу годину. ;

Достављајући ову резолуцију надлежнима, Учитељска · Скупштина налази:

да се само стварањем добре основице за напредак и

развитак правилног културног живота могу створити по-

тодбе за срећнију и славнију будућност проширене наше домовине, а препорођена и културна Србија представљаће најлепши споменик палим херојима за част и славу српског имена и ослобођења подјармљене браће!

Главноме Одбору Учитсљеког Удружења ставља сеу дужност да поради свим силама да се ови истакнути 34 хтеви остваре пре решења државног буџета за нову годину.

Не успели у томе, сазваће ванредну Учитељску Скупштину, која ће одлучити шта ће се у будуће учинити за остварење учитељских праведних захтева.“

ж

Има неколико година како се у нашем учитељству ја-

_вио покрет за коренитију реформу народне школе и про“

свете у Србији. На свима учитељским скупштинама редовно се подиже глас у корист поправке ненормалних просвет-

· них прилика. На свима месним зборовима учитељским у

унутрашњости Србије учитељи претресају питања о рђа-

вом стању школа и приликама у којима се налази основна школа и учитељи. Доносе се резолуције да се изврши једном реорганизација основне школе и поправи материјално стање учитељства. Претпрошле године одржани су по целој земљи протесни зборови на којима је узело учешћа не само наше цело учитељство већ и многобројно грађанство, и ти су зборови осудили немар и равнодушност меродавних према просвети од дужег времена и тражили једногласно и једнодушно да се изврши што пре реогранизација це22 %