Učitelj

у"

УЧИТЕЉСКИ ПОКРЕТ 930

„И просвета је оштра као бојни мач; и она може да освети наше Косово.“ |

И његове пророчке речи су се испуниле. Косово је освећено. Али то није извршио само топ, пушка и мач већ срце, свест, идеја коју је само школа и просвета могла пробудити и подићи до оне висине каква се огледала у

јединственим подвизима наших ратника и у бојном окршају

код Куманова и у бојном окршају код Куманова а у ненадмашној издржљивости код Битоља и у џиновском са влађивању природних препрека и сметњи у непроходној Албанији и у јуначком отпору на Брегалници.

Кад се за све могло наћи у овој земљи мора се и за просвету наћи. Ова је земља дужна 800,000.000 динара сувога злата које је нашла за разне потребе своје. Нека нађе још 2—3 милиуна и за основну наставу. А више неће коштати целокупно уређење њено, изузев ако би се приступило и подизању школских зграда за које би се могао основати какав нарочити фонд.

Решењу питања о реорганизацији основних школа не може стајати на путу ни тешкоће за израду самога про-

јекта закона о нар. школама, пошто је у Министарству

просвете прибран и разрађен материјал за то а и Учитељ-

ско Удружење има готов пројекат с којим се је у главном сложио и сам данашњи Господин Мипистар Просвете. (ем тога решењу овога питања не смета ни воља данашњег Господина Министра Просвете, који је познат као пријатељ народне школе и учитељства, и човек, који је небројено пута јавно изражавао потребу реформе основне

шкосе и поправке материјалног стања учитељског.

Одлагањем решења питања о реорганизацији основне школе све ће се више и више узбуђивати духови и ства-

_рати неспокојство у учитељским круговима; учитељство ће

се непрестано занимати на својим скуповима и иначе овим својим захтевима и тежњама.

Крајње је време да се томе учини крај. Учитељство не треба више да троши своју енергију на обавештавање и протесте у корист уређења школе и поправке свога материјалног стања већ да исту употребљује у будуће на усавршавање свога наставног рада.

Ово је наша искрена реч.