Učitelj

- Из школског рада 31

ИЗ ШНОЛСНОГ РАДА

Вуј. Петковић...

Предавање из српског језика у Т. р. основ. школе

ЗВЕЗДАНИ ДИНАРИ —

1. НАПОМЕНА.

Новајлије кад први пуг ступе у школу, неповерљиви су, Ћутљиви, стидљиви. једва се на постављено питање може од њих ишчупати какав кратак одговор. Општа „припрема, која се тако назива за разлику од букварске припреме, има задатак да децу ослободи, да их научи реду, да им створи пажњу, да

х ослободи у говору итд. Она има задатак да у т. зВ. очигледној настави или стварној настави обогати ученике представама, које се затим везују у мисли. Ради тога са ученицима се воде разговори прво краћи, па све дужи и најзад се ученицима излажу бајке и приче, које их интересују, те их воле,

Брига да се постигне сјајан успех из онога што се на испиту обично тражи, често одстрањује наставнике од опште припреме у Гразреду основне школе и гони их да што пре пређу на рачун, читање и хришћанску науку. Али, наставници, који општу припрему у 1 разреду сматрају за излишну, избегавају је и гледају да што пре пређу на буквар, показују да им је мало стало до методских захтева у раду. Често сам слушао како се са похвалом прича о обради слова у велико већ у октобру месецу и нисам се изненадио кад сам као гост о испиту посматрао ученике тих наставника скоро исте интелигенције као и у почетку школске године: били су исто онако везани као и кад су пошли у школу и ако су се дугим читањем буквара „прилично извежбали у овоме.

Неоспорно је потребно да општа припрема у |. разреду траје што дуже. Има педагога, који траже да траје и целе гО- дине. За наше школе је „потребно да траје знатно дуже но сада, само наставницима треба дати градиво и упуство за такав рад. Са данашњим програмом и оскудном литературом за наставнике не може друкчије ни бити но што је сада: 10—15 дана разговор о кући, овцама, козама, па хајд на буквари