Učitelj

Образовање учитеља 3!

кандидате добија или на универзитету, или на неким новим школама, које би биле више од садањих Учитељских Школа.

Питање о образовању наших будућих учитељских генерација заслужује да и у нас буде озбиљно продискутовано, јер оно то заслужује и са гледишта сталешких интереса нашега учитељскога реда, и са гледишта наших државних и националних потреба.

Нашој учитељској организацији највише приличи да питање о образовању учитеља постави на дневни ред и саинтересује меродавне. факторе за његово рационално решење.

Агилност чешке учитељске организације нека служи као леп пример за углед и потстицај.:

Вујица Петковић.

Школа рада

У педагошким круговима основне наставе на западу, нарочито у Немачкој, појављује се у последње време све јаче један нарочити. покрет, који. захтева. т, 38: школу рада. Његова је тежња, да, садашњу основну. школу. овакву каква. је: код: нас сада, каква. је она и у другом свету, да такву школу замени једном бољом, напреднијом школом, школом рада; Идеја. није сасвим нова; њу је заступао и. њену. педагошку вредност с 06зиром на телесно учешће као и. на. самосталност. ученичку у настави истицао је још Коменски. Али савршенији и:потпунији облик добија у. последње време.

И код нас се почело говорити и. писати: о. школи: рада. Нарочито је то чињено. из кругова учитеља који припадају социјалистичкој. партији. Они, су. школу рада. истицали као идеју своје партије, Они. су говорили: „Нећемо овакву: школу каква

' Сматрамо да нам је дужност да учинимо ову напомену: Комисија за израду нацрта закона о народним школама додирнула је ово питање и, продискутовавши о њему унела је одредбе да се садашње Учитељске Школе подитну на ранг учитељских Академија; да-трају 5 година и да, је матура; њихова равна гимназијској матури тако да свршени ученик Академије има. права ступити, на Универзитет-као редован ученик за философски факултет, : .

IS Уредништво,