Učitelj

Метода зближавања учитеља 613:

· форма појимање државног јединства, да то међусобно познаваље и студирање свих особина да као резултату један општи, солидан тип схватања наше уједињене отаџбине и њеног јединства. Тек са таквим свестраним правилним схватањем свега овога кадри ћемо бити и поверену нам децу васпитати у истом духу и тако формирати једну нову генерацију која ће имати чврсто, сигурно тле под собом са којег ју неће никакав спољни: или унутарњи непријатељ пољуљати ни померити моћи.

Од тог међусобног зближавања једино можемо очекивати санирање свих наших племенских трвења, задевица, провинцијалне уображености, надувености, од тог очекујемо и сани-– рање наших политичких раздора и непомирљивости; од тог очекујемо и благотворни утицај учитеља и на народ, јер такав учитељ, који се узвисио изнад те провинцијалне тесногрудости ући ће у народ, сбавештавати гаи тамо на врелу равнати пут народном јединству. Утицаће и на санирање прилика у својој стванци и неће дозволити да се демагогошким средствима разјарују наше племенске размирице ма то моментано изгледало и као корист странке, јер такав учитељ биће свестан да се тако поткопавају темељи нашег народног јединства.

Методе и начина који су овде изнети нису ни непознати ни нови, овде нема ни нових теорија ни нових теза, али имам само ово да нагласим, све ово што ми знамо, што није ни потребно доказивати, толико је јасно, не вреди, ако се сви ми који смо тога свесни и не засучемо да на остварењу тога сваки према својим силама и порадимо.

Има још хиљадама разних варијација овог посла на уједињавању, зближавању. И, сваки од тих послова добар је само онда — /ако се ради. Рад, рад и рад, неуморан, сталан, беспрекидан, озбиљан рад, јер успех другог оца, осим рада. не познаје.