Učitelj

612 Учитељ

ције које су прве увиделе велику важност оваког међусобног упознавања још дуго ће бити слабе да материјалну страну овог питања реше. Досадањи покушаји из тог разлога нису дали боље резултате, Значи, држава је дужна да узме и ово питање у комплекс своје просветне политике, да да материјална средства и стави их на расположење учитељским организацијама да оне систематски То зближавање у дело спроведу. И, држим да државу тиме неби богзна како оптеретили,

Ево, гако би се то могло спровести:

Путовањем (феријални савези), зборовима, течајевима.

Учитељима треба дати при путовањима све могуће ловластице. Вожњу у половину, четвртину цене. Није истина да ће се тиме оптеретити буџет Мин. Саобраћаја. Учитељ кад нема повластице, неће путовати, а кад уз повластице путује није никог тиме из воза истерао нити ће то буџет Мин. Саобраћаја осетити, То је чисто једно погрешно, провинцијално схватање наше саобраћајне политике, које међутим много кочи и омета наше национално уједињење, Зборове мора Учитељска "Организација организовати тако, да они буду наизменично у разним покрајинама а испословати од Министарства Просвете да трошак тих путовања падне на терет локалних школских буџета. Трећа и најважнија ствар је организовање течајева свију категорија и праваца (пољопривредних, ручног рада, пчеларских и т. д. на буџет Мин. Просвете у свим већим местима свих покрајина. Ту ће се увек скупљати омладина најмлађа генерациј- учитељска свију покрајина, она, чији је менталитет још еластичан; свеже снаге, које ће прихватити наш посао и увести наш многонапаћени троимени народ у обећану земљу народног Јединства, Наше снаге, снаге старијих генерација утрошиће се на глачање међусобних неједнакости, рапавости и зато не чекајмо брзе резултате. Ништа не иде у скоковима него постепено и такав постепени напредак увек је сигурнији од неког трка и срљања, што често хоће баш про-тивне резултате да изазове.

Што се пак учитељског рада на народном јединству тиче, он се без претходног рада на међусобном зближавању учитеља ни замислити не да. Учитељско зближавање треба да уједначи све разнородне провинциске и племенске наше осо"бине, да се укрштањем разних схватања, створи нека општа