Učitelj

560 Учитељ

да изигравају закон. Поред тога конзервативна штампа а нарочито клерикална почела је силну пропагану против огромних трошкова на просвету, да је тај глас одјекнуо и у Парламенту. Посланик Маглон тражио је, да се просветна реформа одложи до бољих финансијских дана, да је морао и сам Лојд: Џорџ да устане у одбрану њену и да изјави, да је образовање народа темељ државне зграде, да је према томе неопходно и да реформу треба одмах применити. Министар Езсћег нашао се је збиља у једном тешком положају, кад је видео огромне трошкове, па је наредио да се неке законске одредбе задрже од извршења. Али то је направило читаву узбуну међу школским организацијама, које су заједно са радничким организацијама, устале против тога. Хендерсон, секретар радничке партије, позвао је тај чин издајством раденика јер је раденичка партија тражила обавезну наставу не само због тога, да створи културнију раденичку класу већ и да се отресе дечје конкуренције. по фабрикама, нарочито у ово тешко доба економске кризе, |

Е!зсћег-ова реформа налшла је на огромне тешкоће јер услед економске кризе многе школе морале су бити затворене и учитељима смањене плате за 109. Настало је једно силно разочарење које и данас веје по британским школама и које ће притискивати болно све оне, који су се за ту реформу смртно залагали.

Године 1924 било је у Енглеској 6 милиона ученика са 170.000 учитеља, који су се организовали у Национало Учитељско Удружење, које данас броји преко 112,250 чланова.

Поред државних школа у којима је религија факултативан предмет, постоје и многобројне приватне школе, које издржавају црквене општине а у којима је религија обавезан "предмет. Те приватне школе организоване су као државне а налаве се такође под контролом државе, Англиканска црква предлагала је Р!зсћег-у да прими унификацију школе, али он то није учинио већ је на једној школској конференцији изложио своје гледиште на религиску наставу и замолио учитеље, да проуче ова питања: !, организацију религиске наставе по државним школама; 2, да ли се религијска настава може предавати изван школских часова; 3, спремање учитеља, који хоће да предају религију и 4, употреба локала конфесионалних