Učitelj

}| }| i | | |

Кретање друштава 73

Њ. В. Краљ је отпоздравио депешом која гласи:

„Са задовољством примио сам изразе оданости и срдачан поздрав са Конгреса Удруженог Југословенског Учитељства и желим пионерима народне просвете истрајност у њиховом племенитом позиву за добро и напредак нашега подмлатка. Александар“. |

Са Конгреса је поздрављен и г. Министар Просвете. Неки београдски листови донели су да су хрватски учитељи били противни да с г. Министар поздрави. Међутим то је погрешно. Они су га већ и дан раиије са своје повереничке скупштине у Земуну поздравили депешом и зашто би сад били противни. Депеша упућена г. Миниттру Просвете гласи:

„У оданој служби народу и отаџбини и најсветијим националним идејама Конгрес Југословенског Учитељства полаже на то, да се и што пре донесе јединствен закон за народне школе и нада се да ћете Ви обележити своје име спроводећи тај закон кроз Народну Скупштину“.

Господин Министар отпоздравио је депешом која гласи; „Као и Конгрес учитеља и ја сам обузет бригом, да се што пре донесе закон о основној настави, па се надам да ћу исти моћи поднети Народној Скупштини у првом редовном сазиву“.

После поздрава Краљу и г. Министру просвете настало је представљање многобројних гостију и поздрави. Од стране г. Мин. просвете конгрес је посетио TF. Драгомир Обрадовић, помоћник г. Министра просвете, који је конгрес поздравио у име рада на народном просвећивању. Обрадовић је велики пријатељ школе и народног просвећивања и један од најбољих познавалаца и школског и учитељског живота и просветних прилика наших. Његов поздрав је једна порука учи тељима за интензиван рад на народном просвећивању и наропито на ширењу писмености, јер у нашем народу тек ако је 20 процената писмених, остало је све неписмено. Нарочито

_ је говорио о оснивању аналфабетских течајева. Само се при-

сутни доста изненадили, кад су од г. Обрадовића чули, да се и поред овако назадног стања културе у народу ипак у Министарству просвете носе мишљу да затварају учитељске школе јер имамо више учитеља но основних школа где се могу запослити. И сад имамо две супротне појаве: с једне стране неписменост и непросвећеност народну, а с друге стране да