Učitelj

494 j Учитељ

чељи су знали, да се и учење и васпитање морају управљати према психолошким особинама појединог детета и да се „школски рад мора индивидуализовати“, али су брзо увидели да је немогуће одговорити педагошким захтевима, у које су веровали. Многим школским теоретичарима и практичарима изгледало је, да решење лежи у смањивању разреда на двадесет ученика. Међутим, заборавили су да ни са ограниченим бројем ученика није могуће одговорити захтевима појединих индивидуа, пошто ни два ученика једнога разреда нису иста. Заборавили су да руке, које плаћају и које се крију у џеповима и пред пуним учионицама, чим је реч о издацима на школе, неће гласати за удвостручавање учитељског персонала. | | Из овога ропства колективног схватања школског рада) „извео је модерну педагогику УУ. Зеатсћ, који је још 1894. год. увео у 51. Гопзи систем индивидуалпе наставе. Његов покушај, који је изложен у фундаменталном делу новога васпитања „Идеална школа“ (1901), био је прекинут интервенцијом месног школског одбора. У првој деценији овога сто-. лећа многи мушкарци и жене предузели су нове покушаје и нове методе, како би се омогућила истински индивидуална и индивидуализована настава. Тако г-ђа Мопјеззоп оснива 6. јануара 1907. г. на ма деј Мата у Риму први „Дечји Дом“, у коме је, по угледу на Зјагда и Зершпа примењивала методе · индивидуалне наставе (које су ова два човека употребљавала за васпитање слабоумних) за васпитање нормалне деце у предшколско доба, Ргедепс ВшкК десет година израђује свој систем индивидуалне наставе у школи при државној Учитељској Школи у Сан Франциску. Р-г Пестоју још године 1906. измишља игре, које најпре употребљава у васпитању ментално заостале деце за индивидуалну наставу, коју доцније уводи у школе за нормалну децу. Е. Ј. 5 својим чланком о „Лабораторијској методи“ у славноме делу „Мисао која се рађа“ (Тће Мипа in the Making, 1908) no6ybyje Miss Parkhurst да изврши у школи измену наставних метода на темељу система индивидуалне наставе. Ритду у Осеапо у Калифорнији, Нофтап на једноразредним школама у Ипоб, Могпзоп и Реам у лабораторијској школи при универзитету у Чикагу, учитељи у Касте (Мсопапо-у) и други, руше веру у искљу“

му