Učitelj

260 Учитељ

пушта слободно одабирање и прерађивање пригодном наставом. Код мање екстремних реформатора и овај облик наставе налази примене.

И у нормалним школама у Немачкој прописана је укупа настава за прва два елементарна разреда. Имајући у

виду превласт нагонског живота код школских почетника,.

њихов живот у свету чулности и њихов телесни и духовни

немир тражи се да се у овим школама одступи од утврђеног“

плана и поделе у предмете. Место тога захтева се да се „предузме настава која је управљена на укупни живот, у оквиру

стварних области и области доживљаја, заједно са основним. вештинама које они обухватају. Учитељевој умешности.

остављено је организовање самога рада у томе смислу.

(Наставиће се)

МЕТОДИКА

Дим. PB. Димитријевић — Београд.

Таблица множења.

Свака је настава развијање снага. Предавати рачун: значи, развијати код деце снагу за рачунање. Рачунање за. дете треба да значи схватање околине рачунски. Да ли ће се:

ово моћи постићи, зависи у првом реду од самог дечјег духа, | a затим и од начина предавања. Ако се жели, да постигне

успеха у овој настави, онда она није ништа друго, него права.

очигледна настава. Схватање бројних величина и рачунских

радњи, може произићи само са предмета употребљивих и. згодних за рачунање. Рад са чистим бројевима не даје добре:

резултате. Учитељ који у рачунг кој настави заснива свеколико појимање на голим бројевима, наличи оном сејачу, који жмурећи баца ,зрневље у трње.

Многи се наставници туже на тешко појимање и схва--

тање таблице множења и жале се да им задаје највише бриге због слабог успеха. Примећено је, да се и добро научена таблица множења брзо заборави, те због тога захтева непре-

стано понављање. Ово лако заборављање долази понајчешће