Učitelj
Судски поступак према младежи у Чехословачкој 259
штају казну. Казна дакле није мера одмазде за извршено дело, већ у првом реду једно васпитно средство. Стога је при избору персонала у заводима за поправку и васпитање потребно пазити на то, да ове особе буду погодне за свој васпитни задатак и да имају разумевања за младе особе, међу кејима је много ненормалних. При испитивању одговорности преступника суд треба темељно да упозна младу особу, да према потреби позове стручног лекара, у првом реду стручњака за душевне болести младежи, даље да душевно стање ове особе испитају психиатер и педопатолог. Судија треба да буде у непрестаном додиру са организацијама за старање о младежи, чији заступници најзад при претресу пред судом младих особа интервенишу, предлажу погодне мере, предузимају младу особу по њеном ослобођењу од суда и извршују судске мере. Судски затвор за време истраге ограничава се на минимум и може се изводити у приватним склоништима за младеж, ако су за ову сврху погодна.
Млада особа мора безусловно бити присутна главном претресу, може пак бити искључена из учешћа при појединим фазама процеса, у колико би присутност могла имати на њу неповољан утицај. Јавност може бити искључена. Новинарски изве"штаји су забрањени, у колико је наведено име или друге околности из којих се може закључивати о младој особи. Слика сме бити објављена само с одобрењем суда или државног тужиоца или у сврху казненог уређења.
Институције за старање о младежи, у колико су помоћне установе суда, могу изјавити жалбу на пресуду, ако то захтева интерес младе особе.
Васпитање у заводима је индивидуално, оно треба да води рачуна о душевном и телесном стању младе особе. Извршење казне треба да буде уређено тако, како би се постигло, у колико је то могуће, најбољи резултат. Управни органи, полиција и школа су дужни упозорити суд, ако је потребно неко средство у корист младе особе. Управни органи и полиција могу у ту сврху предузети привремене мере, у случају погодан смештај, са изричним одобрењем суда.
Као што се види из овог кратког нацрта, главни задатак је закона да на време сачува младу особу од запуштености и да предузме такве мере, како би постала уредан члан људског друштва. И тако, где је потребно прибећи затвору, искоришћује се то време за васпитање.