Učitelj

168 Дим. Ђ. Димштријевић

6) Нови задаци:

1|--6—6-1=7 1-–-7==7 +=! = 8 1=–8=8+–1=9 1=9=9-=1=10 Најзад кратко: 1+6 ==7... до 1-9=10 2. Први је сабирак 2: а) 00 -- 000. = 000 00 24 53=835-=2 00 -- 0000 == 0000 -= 00 2-.4=4-2 итд. до 2–8=8-=2 б)2 -3-—3 2 2 =4—4- 72 2 -о— 9 -=2=— « 2:-6—6 Г2 2--7—7-=2 2 |-8—06->2-=—10 Кратко: 2—+ 6 == 8 итд 3. Први је сабирак 3: а) 3--4=4 -+3 итд. 3+"7=7-3 6)3—4=4-3=7 3+5=5—–5=8 3+–6—64+–295=9 3+–7=7-483= 10 3З-–-6=9 3+7=10

4. Први је сабирах 4:

Као и код претходних случајева.

о. Наизови:

1 Го 216 316 4216 17 > 17 317 158 = о 1+9

6. Мешовити задаци.

И ученици постављају задатке.

Код написаних задатака ученици ће читати сабирањеи с десна улево ради вежбања.

в) Задаци сабирања из живота

]. Треба поставити сто за ручак. Има 6 укућана и ујак долази на ручак. Мора се поставити и за њега и столица донети.

2. Дођу ујак и ујна. Поставити сад сто за све.

3. Стојна позвала 5 другарица, а дошле су само 3. Колико није дошлог

4. Петар је уштедио 8 динара и добио још 2 динара. Колико сад има динара»

5. Отац ја успењао 8 степеница и има још 2 степенице да успење2

6. Истоварен је угљен. 6 корпи је већ унето у подрум и сад се уносе још 2 корпе.

7. У једним колима упрегнута су 2 коња. Треба да се упрегну још 2 коња.

Ово неколико задатака износим да се покаже суштина примењених задатака. Задаци су најзгоднији, кад су прилагодни животу дотичне деце, а још бољи ако су баш из њиховог живота. Сваки учитељ стога треба да проналази и поставља такве задатке. Такви ће задаци учинити деци радост и уздићи ће њихову вештину рачунања,