Učitelj

28

НИ смишљено, савесно и зналачки. Сем тога, на тој конференцији, на основу детаљног претресања организацијско-техничких питања наставе у комбинованим одељењима која одређују квалитет рада, дошло би се до једне заједничке Мметодике рада с два разреда, с којом пре свега треба да буду упознати наставници који раде с два разреда, а такви наставници чине већину у нашим основним шко-

лама. Да се пак то постигне потребно је решавању овог питања приступити са свом озбиљношћу и савесношћу.

Рад. В. Теодосић

Ретпогзба Вапогтпа

Kratak prikaz individualno-kolektivnoga načina rada na osnovu kompleksa, izvedenoga u IV raz. djevojčica. Škol. god. 1937/38. Broj učenica: 40. Trajanja rada: 3 sedmice u mjesecu travnju.

Uvod

|___ Iznosim socijalnu strukturu razreda koja je ovaj put ponajViše uvjetovala iskustveni materijal djece. Položaj škole: istočna

periferija Zagreba, pretežno željezničarsko naselje. Položaj oca ili „skrbnika u službi:

1) činovnik VI grupe kod drž. гејеглиса = -< == | 2) činovnik IX grupe kod drž. пе ега = а | 3) zvaničnik kod drž. ŽeljeZrMaayi – АЕ 4) služiteli kod drž. želieznica = = 4 5) mali obrtnik i sitničar и а 5 6) industr. i zanatl. radnik, težak, kuć. posluga 17 7) Drivatii Стоун - На 2 8) и zavodu. (bez тодћеја) _ — — _—_ —_ — 5

U ротапјкапји газројоНуога prostora, izostavljam prikaz daljnih struktura, no lako će se zaključiti iz prikaza socijalne, kakva: bi mogla biti barem prosjiečno ekonomska i kulturna. Iz istih razloga izostaje ovdje i prikaz individualnih dječjeh struktura, ali je prema označenim oblicima rada moguće steći barem približno uvid u općenitu razinu razredne inteligencije.

Poznavanje općenitoga inventara djece u t. zv. razvojnim stupnjevima kao i poznavanje individualnih dječjiih struktura је danas uz poznavanje općenite i individualne strukture dječjih domova iS hodište za riešavanie mnogih praktičkih problema u pedagogiji uopće, za rješavanje formalno-materijalno obrazovnih, te metodoloških problema napose.

LI. Izrađivanje plana

Na ovom razvoinom stupnju svakako je potrebno dogovaranie ili izrađivanje plana prije svakoga rada već zato što se time posti-