Učitelj
6
Енреа ви ен аи увеиививвиии ние ирииааревеерае и ми хоћемо читати, писати, сликати, цртати итд. Под утицајем учитеља изабере се оно што је најважније а остало се остави за после.
Кад је све готово за прво читање оно се мора изводити врло брижљиво. Учитељ прочита све реченице показујући их штапом, затим пита хоће ли који ђак да нађе ову или ону реченицу и то се ради док сва деца не науче напамет реченице по реду. Може се допустити да сама деца саставе план и изаберу шта ће учити читати. Деца најрадије узимају причу о мајци: мајка у кући чисти, пере, кува, глача, шије, ми волимо мајку, ми ћемо помоћи мајци итд. Када се ова причица отштампа на картону и обеси на зид или плочу онда долази игра питања: Ко' може наћи реченицу у којој се говори где је мајка» шта волите урадити за мајку» како мајка држи кућу» После овога дете узме штап и тражи реченицу као на пр. ко може наћи реч која каже кога волитер где је мајка После овога долази игра са да и не: износе се разне тврдње о садржају лекције — ако је истинито одговори се са да а ако није онда са не. Могу се употребити и разне друге приче.
Како деца расту тако се и интерес за књиге повећава. Деца се могу заинтересовати ако им учитељ говори о књигама разуме се да ту долази у обзир како и шта учитељ говори о књигама јер деца много пазе на ово. Слике такође много помажу да деца поклоне више пажње књигама. Учитељ може нешто проговорити о Књизи и показати неколико слика у њој, затим питати ученике да ли они имају оваких књига код куће. На овај начин ће деца бити заинтересована и питаће родитеље о књигама те ако имају књига донеће их и у школу. Чим једно дете донесе и друго ће сигурно настојати да и оно донесе. Некада ће дете нешто прочитати а учитељ довршити. Могу се књиге ставити и на сто да их деца разгледају и читају изјутра. Ако се пак донесу непожељне књиге онда се ставе на страну и рекне се деци да ће се касније употребити. Може се рећи деци какве књиге треба донети. Учитељ седи с децом, премеће књиге, разговара о њима, саставља распоред и остало. Читање се из почетка не мора строго надзирати, главно је да се развије интерес за читањем. Распоред књига треба тако удесити да утиче на децу ма каквих способности или интереса. Пажњу треба посветити на књиге као изворе обавештења исто тако као и задовољства, разоноде.
Кад деца могу читати просте приче онда треба водити забелешке о њиховом читању ради тога да се деца потстакну на даљи рад. Читање прича по вољи. Деца сама изаберу књиге и приче и после када прочитају расправља се о вредности појединих прича. Напише се списак најбољих прича и извеси —- но ако дете нађе