Žena i socijalizam
"(Отац га ствара, она чува ту залогу Пријатељства међу њима, ако је Бог не повреди. _То њу потврдити сигурним доказом.
Јер отац може да буде без мајке;
Доказ је рођена кћи Атина олимпискога Зевса, Коју није никада скривала тама материне утробе, А племенитији подмладак не роди ниједна богиња.
Према томе, по Аполонову мишљењу стварање даје прво право оцу, докле је по дотадањем мишљењу мајка давала крв и живот детету и била једини сопственик његов, а отац њеног детета био је за њу само странац. Отуда Еринеје одговарају на мишљење Аполоново:
„Ти уништаваш силе старог времена... Ти, млади боже, хоћеш да упропастиш нас старе.
Судије се спремају за пресуду, пола их је за старо а пола за ново право, тако да прети опасност од поделе гласова. Тада дохвати Атина гласачки камичак са олтара и спуштајући га у гласачку кутију говори:
Мени је припало да дадем последњу реч,
И ја спуштам овај камичак за Ореста;
Ја за мајку не знам, није ме родила,
Но из свег срца хвалим све што је мушко,
Ла чак и у браку, јер сам сва очева.
Зато сматрам сада да је мање кажљњиво убиство
жене,
Која је убила свога човека, кућну одбрану.
Нека победи Орест и при подједнакој подели гласова.
Тако победи ново право. Брак, који учини оца главом породице, победи гинекократију.“
Друга једна прича излаже пропаст материнскога права у Атини на овај начин. „За владе Кекропсове догоди се једно двогубо чудо. Избију из земље у исто време на једном месту маслина а на другом вода. Преплашени краљ пошље у Делфе да питају пророчанство
• Када је у зиму 1899/900 представљана у Берлину, Бечу итд. Па Орестија у новој обради госп. фон Милановић публика и критика беху неспособне да схвате дубоки смисао ове трагедије и она је за њих била нешто неразумшљиво.