Žena
ВЕНА 26
написао је књигу „Паз Кесће прег ајећ зе!озе“, где заузима становиште, да законодавство треба да у опће прогласи некажњивост абортуса, те да укине оне параграфе кривичнога закона, који кажњавају то дело. Овоје становиште мотивише он на врло широкој основи, кроз коју се провлачи једно само начело: право свакога човека на безграничну слободу у. погледу располагања самим собом. Нема сумње, не само цивилно, него и криминално право прихваћа теорију о праву човека на слободу у по гледу располагања самим собом. Зато на пример видимо, да новији кривични законици не казне неуспели покушај самоубиства. Али као што ништа на свету није неограничено, тако и право на расподагање самим собом има својих граница. А та је граница она демаркацијона линија, која дели моје право од туђег. И зато ми видимо, да при свем том, што кривични закон не прописује казну ва самоубице, ако су ма и најтеже природе овледу себи вадали, али казни и најмање осакаћење удова, ако је то учињено повредом права државе, на пример с намером. да се починитељ извуче изазваном озледом или унутрашњом болешћу испод војне обвезе. То је нужна и потребна заштита интереса друштвених, државних, јер бег те присилне мере могла би доћи у опасност држава и друштво, а егзистенција њихова је највиши интерес за све. Када је недавно у Шајкашкој откривена велика дружба младих људи, који су дали себи избушити уши, да би се на тај начин онеспособили за вршење војничке дужности 6 разлогом ми је један виши офисир рекао: Помислите шта би било, када би само сакаћење узело маха у евима крајевима монархије! Нас би у томе случају могла подјармити п најмања држава, јер док је тамо сваки човек војник, дотле би код нас сасвим нестали војноспособви људи и ми се не би могли ни бранити. — Из овога се примера види, да „право располагања самим собом“ није и не може бити неограничено, јер када би то било, могли би доћи у највећу опасност опћи интереси, а дошао би у питање и опстанак државе!