Žena

80 ЖЕНА

Џа како стоји ствар са кажњивости абортуса 2 Може ли се прихватити речено становиште Курта Хилера, према којем би се по начелу „слободнога располагања самим собом“ имала законодавним путем изрећи нзкажњивост тога делаг Морам одмах рећи, да је то становиште скроз погрешно, да се оно не може одржати и то из два главна узрока: јер се оно противи традиционалном моралном схваћању целога народа и јер би законодавство уделотворењем тога становишта широм отворило врста свима могућностима, које би не само у највећој мери оштетиле јавне интересе, него би значиле и највећу опасност по друштво и државу. Као што готово у свима јавним питањима често долази до изједначења супротних становишта и долави до компромисног поступка на темељу каквог „посредујућег“ предлога, тако се је и у томе велеважноме питању у криминалистици појавио компромисни предлог: да се не укине са свим кажњивост абортуса, али да се казна јако ублажи и да се вештачки абортус чак и законом дозволи под извесним условима.

Ово посредно становиште заступа криминалиста др. Адолф Грабовски, који је своје становиште разрадио у једној расправи, која је публикована у „Агећђу [аг Купитпајашћгоројбате ппа Кпитанаш“. Овај научењак поставља ове услове за некажњивост абортуса: 1) да га изврше лечници оператери како се не би доводио у опасност живот и здравље трудне жене; 2) да се вештачки абортус изврши најдаље навршењем трећега месеца трудноће. Сваки би пак други вештачки абортув имао бити кажњив и то због тога, јер је „жена економска вредност, а држава је позвана да чува економске вредности од пропасти“ и јер после трећега месеца фетус већ почиње живети и „чују се и откуцаји срца његова“, а живот се уништити не сме! Е

Ако има питања, која се не могу компромисним начином решити, то је зацело питање кажњивости намерног абортуса. (ве ове теорије не вреде ништа, јер се оне противе здравој памети и разборитој ваконодавној политици. Колеко су паметнији били стари