Žena

ВЕНА ЊЕ

толико снаге, да отворено ступи у борбу против свега, што га води пропасти, а још је жалосније, када једно зло забашурује другим. Истина је то, да наш свет убијају сватовске теревенке, али удаја п женидба могу пл без њих да буду. Није то срамота удавати кћер, или женитп сина, па не терати сватове; него је срамота, пустити их да живе у дивљем браку, који често кад се и узакони, рађа децу са судбпном малог Илије.

У највише случајева, ускакање је последица претеране љубави, која не налази одзива у приволи од стране родитеља. Истипа је, да је први и главни услов за брак љубав, али тај једини услов није увек довољан, јер брачни живот није скопчан само са сластима и милинама, него и са горчином и невољама, а за подношење истих осим срца треба п памети. Најглавнији разлог. лакомаслености данашњег младог света, по свој прилици и тај је, што тај свет улавп у“ брак без икаквих озбиљних погледа на брачни живот. Данас, чим девојка пусти сукњу, што бива врло рано, одмах је и удавача, а разуме се, да се тој дугачкој сукњи матере више радују, него кћери, јер тобоже поред кћ ри удаваче, скаче цена и матери, али девојка се не спрема за удавачу са дугачком сукњом, него са темељном упутом о важности брака, што значи, да су матере највише криве за многе лакомпслености наших девојака.

Нема спора, мати малог Млије погрешила је као девојка, али је погрешку доцкан увидела п само јој је стало да покрије главу. Чим је у закон ушла, већ је помишљала на раввод брака. Мужевљева робија била јој је па руци, да с браком раскине. Да ли је имала права на тог Настајо питање, које се даде п решити. ;

Није то доста покрити главу и рећи: „Нисмо се ваједно родили, не морамо заједно ни живети“. Жена у првоме реду мора бити мати. Као мати мора се ивмприти са судбином својом у браку и подновити вло исто онако, као када би и добра имала у њему.

У Илији сам гледао изгубљено дете. Мати тражи

раввод брака, па ће се удати, и он ће поред живог