Žena

586 АЗЕРА =

пи _____-_-___-_----

тиме одржи род људски, морао мушкињу роб да буде. Кад и кинеска жена диже главу, мудри наши народни представници хоће да докину и више дево-

јачке школе и препарандије, препоручујући српском женскињу само варјачу! Та варјача може само варјачу однеговати.

Те исте мудрице о моди и њезиним злим последицама по народ, грме свуда против прекомерног белења и гиздања наших женских, а не проширују него докидају и оно мало јавних женских школа, те тиме управо гурају нашу женску српску дечицу у стране приватне и државне институте, очекујући да ће институтским васпитањем докинути прекомерно гиздање и моду. О !етрога о тогез! Или, да не шаљемо нашу женску децу ни у стране више заводе, него да се ограничимо само на васпитање варјаче! Зар половицу нашега народа да оставимо код кинеског начина васпитања 2! Оно што су ти били стари, мораш и ти бити!

Зар своју сеју мора Србин брат с нискога [0] васпитања да сажаљева 72!

Зар Србин младожења мора вечито само с те лесне лепоте да бира вереницу 2!

Зар наше мајке морају у најопаснијим годинама

да напуштају бригу о деци својој и њиховом васпи-

тању, јер им се већ од петог разреда гимназије противе синови говорећи: Ти то мајко не схваћаш, остави се тога!

Па зар је достојно мајке, да не може дете своје, милу ћерку своју ни на једну степеницу више да дигне од себе2!

Напоменули смо већ, да с мушком интелигенцијом прилично стојимо, имамо и имућних женскиња, али више образованих женских имамо врло мало. Разуме се, да је ту врло тешко код недораслих супруга основати породичну срећу. _

А како мора да је тешко, управо ужасно ћерци, а особито сину, кад види своју мајку, која по слабом своме образовању не може да појми имовно стање своје куће, него се свађа и сва могућа лукавства употребљава, и ма сва кућа и деца про-