Žena
АЕ БГА 318
дешава — да се ученице још као деца убијају због такозване „несрећне љубави“, или због слабог успеха у школи Такви случајеви (у Београду не баш тако ретка појава) нису се могли онда ни замислити, а ако је и било таких изузетака сматрани су као сензационе и јединствене појаве,
Те појаве објашњавају се не само спољним узроцима. него и прекомерној нервозности, нарочито интелигентнијих класа. Данашње жнскиње некако престало је бити „човеком“ у правом смислу те речи, омекшало, омлитавило је то све, те се претворило готово у саме сузе. Све је то постало некако као оне „нежне даме“ које од најмање. несугласице у породичном животу, постају хистеричне, или падају у хипохондрију. Но ниједна болест валда није тако општа, као нервоза, од ње изгледа да највише њих страдају. То је данашњим даном тако нешто модерно, као узане сукње, или јапанске блузе. “ .
Већином напада, обхрва интелигенцију, због прекомерног напрезања нервне системе. Велико развиће сувремене културе траже од садањег борца у борби за опстанак крајње напрезање свих сила. А да би то олакшала и породица, а затим и школа, свакојако се старају, још од најранијих година да претоваре младеж знањем (која су у осталом једва пригодна за живот) те недајући им ни минута одмора, лишавају могућности, да се деца физички окрепе и оснаже,
Да би се предупредила а донекле и одстранила нервозна шкодљивост, код младежи, у новије доба западни народи нарочито полажу велику наду на шведску и немачку гимнастику. Она би била позвана да сачува младеж, нарочито која се шкољује — не само од нервозности и да паралише — изједначи штетан уплив дугога седења по школама, него и да спреми чврсту основу за младе нараштаје у надорашћавајућа поколења. Јер телесне незгоде и болести које завладају девојкама, као будућим матерама не обарају само њихово здравље, није од штетног уплива само то њихов организам, не тате само оне већ цела генерација, што долази ва њима. ;
Према томе све ове недостатке односно женског физикума, дало би се паралисати у многоме систематским соколским веџбањем. Разуме се да при том управљач гимнастике код њих у првом реду мора обратити пажњу саставу, развитку, потребама женског тела. Мора мотрити да девојке