Ženski svet

Бр. 8.

друштву, а нарочито међу женском универзитетеком и у ошште школском омладином, јер не треба заборавити, да је она, помоћу оне женске изложбе, израдила, да женске могу учити и на политехници. У Грчкој има већ неколико жена, које су доктори Филозофије, као што су у најбољој атинској болници „Евангелисмо“ апотекари __ све саме даме, које су теориску епрему добиле на универзитету. Тако исто има већ повише девојака, које су у Атини евршиле медицински Факултет. Међу овима најчувеније су две сестре " Ангелика и Александра Панаготатос, обе родом са острва, Крфа. Оне су све своје испите, прво у женској школи, за тим у Француској академији и најпосле на универзитету положиле са одликом. Александра, која сад даље учи у Бечу, постала је доктор медицине у Атини кад јој је било 20 год. а старија, која је две године старија, она је варошка докторка и шеф једног одељења у болници александриској. Ова се толико одликовала својим радовима о маларији, да је изабрана за члана медицинског друштва у Атини,

Једна од заступница модерних жена у Грчкој је гца Марика Пипиза, позната песникиња, као што је то, не мање, и гђца Клемонтина "Саркон, која се одала озбиљним научним студијама. Њен главни рад је једна историја књижевности намењена грчким женама. -

У тај ред долази и гђа Сотирија, Алиберти, велика патриоткиња, која је у "своје време по-

ЖЕНСКИ СВЕТ.

За

данашњем женском покољењу, пишу и штампају популарне биографије најславнијих грчких жена из прошлости.

За васпитање женскиња имају велике залуге и тђе Кехајас и Александријас, директорке женске школе „Арсакјона“ у Атини. Ове две даме у друштву с гђом Алиберти издају и уређују нов часопис за женски свет „Плијас“. Тако је исто позната као јавна радница гђа Ана Сиројин, која је до пре кратког времена у уређивала, часопис „Породицу“, у коме је заступала гледиште, да жена истина треба да је образована али да она треба у кући и у породици да дели

'е мужем бриге и радости.

"Женски покрет у Грчкој узео је нарочито веће размере, када се 1896. г. основало „Уједињење Гркиња“ под краљичиним председништвом.

(ледећи пример показаће јасно с каквим незгодама има све да се бори женски покрет.

Недавно је у Папрасу основан женски

клуб у који су могле ићи само жене вишег образовања. Кад су људи видели, да је њима улазак у клуб строго забрањен, они су се толико наљутили да су, покренули нарочити сатирични лист, који је препун грдња против клуба, а нарочито пун клевета против а сивке госпођа из тога удружења.

Па, ипак, и грађански и заналлијски стале долазе све више до убеђења, да треба женску децу школовати као и мушку, а то је већ ве-

кренула мисао, да се, ради угледа и примера | лики корак у напред за само женско питање. "Е у Ме У споменицу ТБНИ 8. #8. Од сунчевих зрака сјајних Сјај зоричин уплео бих , Вијенац бих красни свио У тај вјенац красни, мали, Мјесецом бих и звјездама А „Красотом“ и „Љупкошћу“ Њега окитио. | Ми би смо га звали. Најљепше бих у њ алеме, Крунис'о бих њим Ти чело Дијадеме красне свио, " Вило дивних српских страна, Па ко вилин дар чаробни — Кад си вила, збро бајна, Тај би вјенац био. Нек си овјенчана. 8 __У њ' бих сплео све љепоте, И чар раја у њ бих слио, — Ал пред сјајем лица твога Он би таман био.... „Ђуб. | Радослав.

ју —-=——————