Ženski svet

Бр= 0. за

ЖЕНСКИ СВЕТ

(бтра о4.

Женско питање.

(еДосвећено мојит маилил родитељима).

|Свршетакј.

Ш.

Постоји једна чудновата раса мужева, која је тог уверења или неуверења, да им женидба одузима слободу, те би исти губитак да изравнају несношљивим кињењем своје жене; такови мужеви су или моралне пропалице, или су слушајући на проводаџије себи такову жену изабрали коју нису довољно познавали, те су диференције брзо избиле на површину брачнога живота. Но и овај последњи случај против њих говори, те у њему и опет видимо безобзирну нехатност и непоштовање женског пола и брачног живота.

Како је могуће, да муж своју слободу жртвује тиме ако поред себе има једну племениту душу пуну осећаја и љубави, једног вредног друга, који га милим речима, с осмејком и ведрим челом очекује, с искреним пољупцем дочекује, који му својим топлим уснама брише с чела тугу и дубоке боре тешке животне борбе, те га замореног у миран и уредан дом, пун чистоће и радости увађа, да се одмори и подкрепи за даљну борбу узбурканог животног мора; зар да је то губитак слободе, зар да су то тешки ланци, та зар то није највећа гаранција за сваки напредак и срећу!

У руке наших женских је положена срећа брачног живота. Већ у раној младости би им требало улити љубави за ред, чистоћу и рад, јер су позване да свесно поделе живот, да чистом душом и искреном љубављу посвете заједнички дом, те да га својим углађеним осећајкма подигну на ступањ основе сваког државног и народног живота.

Но како да испуне све дужности, чиме да удовоље овим преким потребама ако млађано доба у нераду, безукусном луксусу и лености провађајуг Мртва ће им бити душа, јер нерад

убија и душевни а и физички живот; разорена ће им бити душевна хармонија, а сваки трун идеалног осећаја ће за свагда ишчезнути! Или можда и нису такове, него их само ружи заваравајућа маска несталног модернизма2... Но како било да било, да само и најмање прислушају на речи чистога срца и здравог разума омрзле би изроде нервозног и лдуксуриозног модернизма, те би тада у сасвим другим бојама угледале оне свет а свет њих. Омање трзавице брачног живота не стоје у никаквој вези са начином развитка такозваног феминизма, те је погрешно схваћање, да ће тим трзавицама теорија феминизма на пут стати. Феминизам само са културно-повесног гледишта пружа интересантна дата, но као прелазна грозница ничега нам доброга не носи, јер у својој заслепљености лакомислено руши светињу брачног живота, те тиме безобзирно напада и на онај узвишени одношај који између матере и њене дечице постоји.

Да ли је у стању трезвен мушки женско биће такових назора поштовати 2

Та шта је управо оно што женску милом и привлачљивом чини, шта је оно што мушки у њој не само љуби него формално обожава, шта је управо оно, што ју од њега разликује 7... То је њено нежно срце, пуно чистих и племенитих осећаја, то је њена оданост и узвишена тежња за лепим и добрим, то је њена неизмерна љубав према својој деци и њено беспримерно самопожртвовање, којим своју децу одхрањује. Душевна снага спојена са нежношћу И одабраношћу мисли, то је важан фактор који брачни живот и онда испуњава задовољством, када младост, лепота и остале спољашне оссбине нестану,

Но мисли и цео душевни располо-