Policija

— 320 —

Окружни начелник има права присуствовати окружној скуп штини; он има право говора кад то зажели и присуствује решавању, изузев само случаја кад се прегледају и одобравају његови рачуни (чл. 27).:

1 Да би се схватила као што треба подела власти у Француској, потребно је да овде укратко изнесемо и оне друге атрибуције окружних начелника као представника окружне власти, дакле државе. Окружни начелници сами се старају о администрацији (чл. 8. закона од 28. плувиоза МИ год.). Они су дужни да се у вршењу својих функција саображавају прописима устава и закона, а сем тога они су ограничени у вршењу својих функција уредбама јавне администрације, декретима шефа државе: и инструкцијама, које добијају од министара.

Окружни начелници воде преписку са свима министрима п служе као посредници између њих и органа специјалних служби, које су поверене или њиховој управи или њиховој контроли. Као представници владе они имају права доносити властите одлуке, али су они дужни давати рачуна о својим актима надлежним министрима у формама и за предмете, опредељеним у инструкцијама, које им упућују министри. Они њихови акти, који би били противни законима и уредбама, или који би дали повода жалбама. интересованих странака, могу бити поништени или преи– начени од стране надлежних министара. С друге стране они могу пони– штавати или преиначавати акте својих потчињених органа. Као органи централне власти они извршују одлуке министара и служе као посредници између владе и потчињеннх власти. У раније доба атрибуције окружних начелника биле су само ове природе и тек су им напред помену тим декретима од 1852. и 1861. дата широка лична права.

Окружни начелници се старају о публикацији закона и уредаба.. Они постављају један врло велики број нижих органа као: казнених завода, пошта и телеграфа, за мостове и путеве. многе ниже финансиске органе, већину органа добротворних установа, учитеље и учитељице ос“ новних школа и т. д Они имају под својом управом. казнене заволе #. установе јавног старања (које су већином окружне). Надлежни су за многе послове, који се тичу војске, финансија и јавних радова. Као шефови административних служба у округу, они су надзорна власт за ниже ор-

_ гане: среске начелнике и председнике општина.

Једна од најважнијих атрибуција окружних начелника је вршење права туторства, које припада држави над јавним установама и приватним установама од јавне користи као и над окружним и среским скупштинама, општинама и другим моралним личностима. Они су њихова надзорна власт.

Окружни начелници дужни су старати се о одржању реда у округу: они имају права захтевати војну силу. Њихове атрибупије у области полиције су поред атрибуција и над атрибуцијама општинских председника: поред, кад су у питању мере, које они предузимају само у случају недовољности општинске полиције. Они су дужни да се старају о поли-