Policija

— 1018 —

управни одбор. Сразмер пак доприноса удружених општина за те њихове заједничке послове одређују саме заинтересоване општине путем поравнања. Тек ако се не постигне то: поравнање, тај сразмер одређује жупанијски управни одбор. Одлуку о удруживању општина у циљу издржавања њихове сиротиње доносе самоуправне власти заинтересованих општина, само што је тој одлуци потребно и одобрење жупанијске: скупштине. Међутим закон даје право жупанијској скупштини. да она одлучи у циљу стварања једног сиротињског фонда удруживање свих општина њене жупаније. Но њеној је одлуци: потребно још и одобрење министра унутрашњих послова. —

ж = ж

Приликом донашања новог општинског закона, који ће изједначити организацију и обим општинске самоуправе у свим крајевима наше државе, најважнији проблем, кога ће ваљати решити, биће несумњиво, проблем организације надзора над општинским самоуправним органима и њиховим радом. Од велике је важности, да ли ће вршење тога надзора бити поверено само државној власти или ће оно бити. подељено између ње и постојећих виших самоуправнх власти. Узме ли се ова подела надзора као принцип, њу ће требати извршити тако, како би се осигурало што правилније функционисање тога надзора и како би целокупна организација тога. надзора што боље одговарала његовој сврси. У кратко од. велике је важности, да ли ће и у колико у новом општинском. закону бити примењен принцип децентрализације надзора. Организација надзора по угарском закону спроведена је на. основи тога принципа. Тај би закон могао према томе послужити приликом изградње новог општинског закона. Нисмо: мишљења да би организацију надзора у новом општинском закону требало спровести посвема овако, како је то учињено: у угарском општинском закону, али би зато основне идеје овог последњег закона, на којима почива организација надзора требало применити и у новом општинском закону. То: би било корисно како за општинску самоуправу, тако и за. саму државну власт.

Ог. Јован Стефановић. проф. Загребачког Универзитета.