Učitelj

358 УЧИТЕЉ

на одељке у ТУ разреду, али веће чланке, а нарочито у млађим разредима треба делити на одељке па их тако причати и тражити од деце да те одељке причају. Тек кад се тако исприча и преприча цео чланак — прича онда се врши психолошко расматрање и ети-

чко суђење. Мил. Б. РАДИШИЋ, УЧИТЕЉ.

Из школеког живота

РАСПИС ГОСПОДИНА МИНИСТРА ПРОСВЕТЕ О ШКОЛСКОМЕ РАДУ У ОВОЈ ГОДИНИ.

"Овогодишња Ванредна Учитељска Скупштина занимала се је, поред осталога, и дискусијом о познатом распису Господина Министра Просвете о свршавању наставног програма за два разреда _ у овој школској години, и рачунању оцене успеха за прошлу школску годину у којој није било рада. То питање додирнуто је и у скупштинској резолуцији и умољен је Господин Министар, да тај распис измени.

Сматрамо за дужност да и сами проговоримо у овоме листу коју реч о томе распису.

Господин Министар Просвете издео је овај распис у најбољој намери. Он је желео да школској деци не пропадне прошла година, у којој школе нису радиле због рата, па је наредио да сва деца пређу из дотичних разреда, у које су била уписана прошле године, у старији разред, обзира што нису походила школу и што није ништа рађено те године.

_М заиста кад се пође са поставке да је век људски кратак, да време брзо пролази, да је свака година за живот људски скупоцена; даље да школска деца нису крива што су биле нередовне прилике у земљи и што није мголо бити наставног рада, онда је Господин Министар у праву. И са тога гледишта требало би некако помоћи школској деци. Али кад се та ствар погледа с друге стране она излази другојачија. Баш то, што се чини да би деци било од моменталне хористи, може бити од шшете за будућност.

Основна школа то је темељ на којој почива целокупна зграда „духовног живота културног човека.

Да би темељ могао добро да држи зграду треба да му је

~