Učitelj

360 | УЧИТЕЉ

је. Отуда је поникла критика код учитеља противу овога расписа на Учитељској скупштени. Незадовољство њихово потенцирано је у јачој мери противу истога још и стога што се тражи при оваким приликама да оцена овогодишњег рада важи и за прошлу гбдину. Ми држимо да то не би требало да буде јер и по суштини самога закона надзорници имају да оцењују учитељев рад у дотшимној години у којој је рад био, а година у којој није било рада како може биши оцењена 2 Тога нигде у свету нема па ни у којој струци другој код нас. Та је одредба противна и основним правним принципима, по којима никакав закон не може имати Ловрашну силу. Рецимо да је некакав учитељ ове године добио повишицу у јануару месецу на основу ранијих оцена а ове године добије у јуну "неповољну оцену. Зар да врати ону повишицу коју је примио на "основу закона -

Ту треба просто годину прескочити. Тако је било и до сад кад су год ванредне прилике биле. За време Срп. Бугарског рата 1885 год. учитељима се није рачунала та година за повишицу, па

то је било и 1893 год. кад је био велики покрет учитељски збор

ондашњих политичких прилика. | Ако се Министарство просвете плаши да неће учитељи у овој години уложити онолико труда колико треба те да надокнаде деца оно што су прошле године изгубила, па би можда хтело да нагна учитеље на јачи рад тиме што ће им се рачунати овогодишња оцена и за прошлу годину — та је бојазан неоснована: тиме се

неће постићи оно што се жели. Учитељи су вазда вршили савесно:

своје дужности па ће и ове године а ако се баши нађе какав који неће да ради — ту је стални надзорник паће га нагнати средствими начинима која му стоји по закону на расположењу.

Ну како би сада Господину Министру било незгодно да потпуно опозове свој распис о прелажењу ђака што би изазвало и незадовољство код ђака а и нерасположење ђачких родитеља јер: су сви ђаци већ у почетку ове године преведени у старије разреде то би најбоље. било да Господин Министар нареди да наставници из ТУ разреда раде са својим ђацима оно што се тражи програмом. за Ш разред, а у Ш разреду оно из [ разреда а у [ разреду програм из [ разреда са извесним мањим додацима које надзорници на учитељским зборовима у споразуму са учитељима нађу да треба додати и тако ће се постићи оно што се жели; деци неће пропасти година а учитељима ће се олакшати рад. |

оса с. ан.

а ал ак 5 па нок оекавс са.

са х