Policija

— 886: —

страни неморалне филмове, који пуне главе наше младежи идејама крвавих хероја „Раћ пдег5 ој Атепса“ раде, ванредно успешно на том пољу учећп у јавним школама младеж, де мисли и то да добро мисли.

Четврти је извештај Ог. Н. де В!е, младеначког судије у Ротердаму у Низоземској.

Лакше је погодовати ниским страстима човека, него ли нукати га на борбу против зла и умно и морално напрељовање. Пошто сматрају филмска подузећа добитак једином својом сврхом и задаћом, обраћају се, на ниске страсти човека. У томе имадемо разјашњење дегенерисања филма. Будући, даје младеж за време развоја пубертета најприступачнија утецају еваквога филма, обраћа се филмско подузеће поглавито на њу.

Да видимо, шта се данас највише приказује у филмовима, Аустријски писац Конрадт проучио је 250 комада, од којих је 9% уморства, 45 самоубиства, 51 прељуба, 19 заведења, 22 отмице, 176 крадљиљаца, које прогони полиција. Карактерна црта: полни нагон и злочин одлучују. Публика, а најпосле младеж, ако је не заштитимо, увађа се у околину прељубнељубави и злочина, где жена такођер игра своју улогу.

Ми имадемо осећај, да произвођачи и експлоатанти филмова нису више кадри да разликују морал од неморала, јер: се не култивише некажњиво обсценост у свим филмовима.

Ових смо дана читали у једним новинама опис вовог филма, који без,„двојбе потиче од подузетника, где се каже: „радња није нити добра нити зла. То је један од криминалних случајева, с каковим има казнени судија сваки дан поста.“ Онда се приказује радња, која се догађа у играчници последње врсте, те се додаје „страхота нимфа и сатира ове играчнице није ни претерана ни умањена. Сцена траје двадесет минута, дакле доста дуго, да постане природна и прихватива.“ Зар није чудно и немора ли да нас забрине чињеница, да се за овакве обсценитете, који трају двадесет минута, каже, да нису ни добри ни зли. |

'

Тко редовно полази кинематографе2 Недорасла младеж и млади парови. један је дечак у својој аутобиографији сваки пут, када је посрнуо, опетовао: све је добро ишло. док нисам вошао у кино, јер сам онда сваки пут падао све ниже. Био је емештен у поправилиште, где је чврсто одлучио, да више