Policija

— 372 —

се потези везују (помоћу косих зракова) исправке, настављања (у писању фалсификатора), скидање влакна хартије врхом пера. _

Најзад хемиска анализа даје могућности да се открије разлика мастила, плајваза или хартије.

Експерт мора да познаје лотпуно исто тако дешифровање невидљивог писања Д-р Локар је написао о томе једну врло дубоку студију, коју је илустровао многобројним примерима. Дешифровање овог писања, откривање текстова који су писани невидљивим мастилом (Репсте зутра аце) допуштају да се изнађу важне тајне, пошто злочинци узимају те мере предострожности за поверавање својих најважнијих ствари.

Последња студија рукописа коју ваља навести односи се на сагорела документа. Ако се сагорела хартија није претворила у пепео, она још носи на себи трагове мастила. Да би се открио тект, полаже се сагорела хартија на стаклену плочу намазану лепљивом течношћу. Фотографска плоча откриће слова која обично око није могло да дешифрира.

ПОЛИЦИЈСКИ МУЗЕЈ

Главни радови Д-р Локара, трагови најмаркантнијих дела његове каријере, сабрани су у полицијском музеју, који је он инсталисао близу свога лабораторијума. Ту се налазе најразноличнија оруђа, најсавршенији прибори обијача. једна справа за ковање лажног новца.

Најбогатија је збирка отисака прстију, затим отисака стопала, одела и чак шапа једног пса који је пратио злочинца и издао га својим трагом.

Један врло занимљив примерак је отисак у гипсу једног врло изванредног трага. Један лопов, да би побегао, скочио је кроз прозор и пао тако главачке у песак. Песак је сачувао отисак лица, прслука са дугметима и песница злочинца од којих је једна грчевито стезала револвер и друга полугу.

Најзад врло богата збирка татуажа који доводе човека да размишља о менталитету злочинаца и њиховом смислу, кадкад врло стварном за уметнички цртеж.

Посета полицијског "музеја је поучна за све оне који имају за дужност да истражују злочинце.