Učitelj
Ни
опште постигнут. Не мора се на годишњем испиту баш цепидлачити, јер није то испит зрелости. не може се тражити, да баш сви ученици положе одличан испит, кад се то цепидлачење нигде не чини сем код
Нити- се мора а ч
учитеља.
Што се тиче неуредности учитељских, те се обично и преко године ревносно надлежнима достављају. А у колико то није учињено, ревизору је лако на први поглед приметити, те му и за то не треба много времена. у
Главно је за овај посао бирати људе у првом реду, па ће се и ревизија правилније и коректније вршити.
Осим тога овакав начин ревизије згодан је да послужи као прелаз, да се укине овим нарочита ревизија. А даће то некада бити могуће, видели смо напред.
До сада при ревизији није имало неког сталног мерила, кога би се сви ревизори при оцењивању рада учитељевог држали, већ је сваки то радио по своме нахођењу. Чешће је пута по који у томе био несавестан и непоштен, па ипак није никоме за то одговарао. Тако исто до сад није могло бити никакве апелате против ревизореве оцене, неправедног и неправилног рада његовог као ревизора, као да су ревизори непогрешими., Шта више, чешће пута ако се ко усудио, да у писменој жалби достави министарству некоректност рада ког ревизора, — он за то не само да није добио никаквог задовољења, што би правда захтевала, но је још накнадно кажњен, — пошто га је ревизор већ једном казнио, што га је неправедно оценио — што се „дрзнуо“ и да што примети на неправду, при-
страсност и некоректност у раду свога, ревизора.
Тога више не сме бити, ако хоћемо, да нам ревизија буде савесно, праведно и коректно вршена. А нико ваљда противно томе неће ни тражити од ревизије.
Време је да се једном настава а нарочито учитељи јаким бедемима заклоне од евачијег насиља и самовоље, а нарочато од самовоље ревизора, од чијег расположења и нерасположења више пута зависи читава будућност појединих учитеља.
( тога је нужно и потребно да у нов „закон о основним школама“ уђу детаљније одредбе о ревизији, којима ће. се поставити нека стална основица, које ће се ревизијом при опењивању учитеља држати; оставити право апелате учитељима против некоректног рада и неправичне оцене од стране ревизора, итд. Један ревизор може забележити учитељу слаб успех, па и ако му је претурио више од У, чепитаних ученика у старији разред. Такав ревизор или је несавестан или је неправедан. Несавестан је ако пропуштени ученици у старије разреде нису способни ва то, а неправедан је ако су они то заслу-. жили а он је ипак забележио успех : слаб. Такав ревизор беше у крагујевачком округу у 1887. години.
Према свему овоме што до садо ревизији рекох чланови садашњег „за-
кона о основним школама“, који говоре
о надзору основних школа треба да гласе : Члан 66. (у закон ЧЛАН 70.)
Надвор школски врши се или као општи налзор ради упутства и реда